Aanrecht verplaatsen afvoer

Vraagspoeltafel

  • #1
Hoihoi klussers,
In het appartement wil ik graag het huidige aanrechtblad dat nu tegen de muur is verplaatsen naar het midden van de keuken om zo een soort spoeleiland te creeren. Hebben jullie tips hoe dit eenvoudig kan? of is er een grote verbouwing hiervoor nodig? alle ideeen zijn welkom. dank.
 

Willem52

  • #2
Hoi,

Voor wateraanvoer, elektrisch en afvoer (riool) heb je al gauw een hoogte van 5 cm en een breedte van 7 cm nodig. Neem aan dat je een betonnen vloer hebt. Dit kun je niet in de vloer infrezen. Een gedeelte zou je in de strijkvloer kunnen opvangen. Blijft in het zicht een drempel over van ca. 3 cm hoog waar omheen een koof moet worden gemaakt. Dit zou een oplossing kunnen zijn.
Mocht je een houten vloer hebben, dan kun je misschien een oplossing zoeken tussen de balken. Misschien is in dat geval ook overleg met de VVE nodig.

gr. Willem
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #3
Ik vraag me ook af of je blad aan alle kanten afgewerkt is?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Voor breken, hakken of frezen is toestemming van de VVE nodig.
Er zal o.a. gekeken moeten worden of de draagkracht van de vloer niet aangestast wordt door hak of breekwerk.
 

CV__

  • #5
Kan ook houten vloer zijn. In dat geval kan het makkelijker natuurlijk, maar moet je wel even je vloer oprapen... en vast ook nog wel overleggen met de VVe. Denk ook aan geluidisolatie voor afvoer tbv onderburen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu