Aanleggen complete CV, waar op letten?

JohanKlust

  • #1
Hoi!

Ik wil een complete CV gaan aanleggen (vervangt gas/gevelkachels) en ik heb een aantal (vast domme) vragen over:
1. Is het mogelijk eventueel gasleidingen te hergebruiken?
2. Ik heb begrepen dat er vaak gebruik gemaakt wordt van hoofdleidingen (heen/terug) en 'aansluitleidingen' naar de radiator. Worden de hoofdleidingen aan het eind aan elkaar gekoppeld om een rondlopend circuit te krijgen? En is dat een speciale koppeling? klep oid?
3. het is de bedoeling dat er 7 radiators in het huis komen, is het verstandig meerdere hoofdleidingen te gebruiken? bv. begane grond en 1e verdieping apart?
4. Ik zie ook mensen die het over kunststofleidingen hebben, is het handig om die toe te passen?
 

Mik

  • #2
Een cv installatie is niet zomaar een bouwpakket je bent wel met gas, electra en water bezig, en je kunt niet op elke willekeurige plek een cv ketel plaatsen. Als je helemaal geen ervaring heb met deze werkzaamheden zo ik toch eerst wat informatie vragen bij een installateur. En om toch wat kosten te drukken samen de installatie te installeren, het is in een kort stukje tekst niet uit te leggen waar je op moet letten, wat wel en niet kan, type woning, bouwkundige staat etc. Installatie moet toch goed uit gerekend worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu