Aanleg badkamer in ruwbouw 1e verdieping

Peyke

  • #1
Beste mensen,

Een woning wat ik op het oog heb is op de eerste verdieping ruwbouw, de afvoer van de toiletten kan ik niet infrezen omdat de vloer dit niet trekt (huis in Duitsland) vandaar dat ik door de vloer heen ga en een koof maak aan het plafond van de begane grond (valt in gang).

Nu heb ik een aantal vragen waar ik me suf op heb gezocht, wellicht dat ik hier het verlossende antwoord krijg.

Momenteel liggen er geen enkele leidingen, ik sluit een soort van zij aanzicht mee qua afvoer en een plattegrond van boven.

Is deze opzet logisch rekening houdend met de indeling van de plattegrond?

te denken valt aan:

Kunnen 2 toiletten naast elkaar of gaat dit problemen geven dat de sifons worden leeg getrokken?

Kunnen de aansluiting op de horizontale leiding onder plafond met 90grd bochten of geeft dit problemen. Bij 2x45grd moet ik een groter gedeelte vloer wegkappen, ik begrijp dat dit qua afvoer altijd beter is dan 90grd. Maar is dit voornamelijk NEN norm "gedoe"of blijkt dit ook in de praktijk een probleem :) ?

Ik wil na het toilet aan de raamzijde omhoog naar zolder, om hier in de toekomst een afvoer van 40mm te hebben liggen, hier wilde ik een 40mm beluchter plaatsen. Is dit logisch of kan ik beter een beluchter aan de linker zijde plaatsen, dus op de verticale standleiding, hoe hoog moet deze dan komen?

Indien beluchter op zolder, moet ik dan nog een syfon erna plaatsen omdat ik ergens gelezen heb dat altijd een syfon na een beluchter moet komen. Ik wilde gewoon een afdekkapje als aller laatste plaatsen ivm geur.

Moet ik ook een ONTluchter maken, zo ja waar?

Zal maar even stoppen met vragen om het overzichtelijk te houden, ik ben benieuwd wie mij van nuttige tips kan voorzien.

Alvast bedankt

Dennis




 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu