Aanbouw zetten aan het huis

Wiseguy76

  • #1
Ik ben bezig om te schatten wat de kosten zullen zijn voor het zetten van een aanbouw aan ons huis. We hebben momenteel een terras van 6x4m achter ons huis liggen waar deze aanbouw van 6x3m moet komen te staan.

Achterzijde van het huis:


De aanbouw zal worden voorzien van een glazen vouw/harmonica deur over de gehele breedte. Aan de zijkant komt er nog een loopdeur om bijvoorbeeld 's winters makkelijk naar buiten te kunnen zonder de vouwdeur open te moeten maken.

Ik heb een lijstje gemaakt van zaken waar ik rekening mee moet houden en ik wilde dat graag even tegen jullie aan houden om te zien of ik geen cruciale zaken over het hoofd zie.

Ik heb een vriend een 3D tekening laten maken van hoe ik het voor ogen heb:




Voor zover ik het nu voor ogen heb, moet ik de volgende zaken regelen voor de uitbouw:

- Bouwtekening laten maken
- Omgevingsvergunning aanvragen
- Muren aan de beide zijkanten metselen (in spouw en isoleren)
- Houten draagconstructie voor het dak maken
- (Unidek) dakdelen voor platdaken er bovenop voor isolatie
- Bitumen dakbedekking laten leggen
- Hemelwaterafvoer aansluiten op bestaande hemelwaterafvoer van garagedak
- Loopdeur en vouwdeur in laten meten en laten plaatsen
- Bestaande gevelmuur laten verwijderen
- Stalen H-balk laten plaatsen en afwerken
- Vloerverwarming leggen/aansluiten en vloer in uitbouw leggen
- Electriciteit/verlichting aanleggen en plafond dichtzetten met gipsplaten
- Stuckwerk in de aanbouw (en waar nodig herstellen in de huidige woonkamer)

Als ik nog iets vergeten ben in het bovenstaande lijstje, dan hoor ik het graag.

Verder ga ik er nu even van uit dat ik een dubbele stenen muur zal laten zetten in spouw. Maar is het eventueel ook een idee om de buitenmuur gewoon in enkel-steens op te trekken en dan de binnenmuur in houtskeletbouw te zetten met isolatie? Zou dat iets uitmaken wat betreft de kosten/isolatie/constructie?

Ik hoor graag hoe jullie er tegen aan kijken....

Graag zou ik e.e.a. zelf regelen en de verschillende mensen voor de onderdelen inhuren (metselaar, timmerman, electricien, loodgieter) en daar waar mogelijk gewoon zelf mee werken... ik heb tenslotte geen twee linkerhanden. ;-)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
We geven op het forum geen prijzen op.
Zie de forumregels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu