A++ koelkasten stiller dan A+++ ?

Red

  • #1
Ik ga een nieuwe koelkast aanschaffen van één van de bekende Duitse merken.. Maar bij reviews lees je wel eens dat zeer zuinige A+++ koelkasten best stil zijn, maar wel veel borrel geluiden produceren. Van A++ koelkasten lees ik dat nergens en mijn nog niet zo heel oude inbouwkoelkast borrelt ook niet.

Iemand ervaring mee?
 

Tiho

  • #2
Ja. Dat hoor je ( ik ) niet als de deur dicht zit.
 

Co de Witgoedman

  • #3
"borrel"geluiden en suisingen zijn inherent gekoppeld aan het feit dat we een vloeistof door een klein gaatje spuiten (suisen) om te verdampen en de vloeistof in het systeem in het proces in een ruimte hebben met lagere druk waardoor deze gaat koken ( borrelen).
Alle soorten koelkasten hebben dit, alleen de ene hoor je soms wat meer dan de ander, afhankelijk waar en hoe de kast is geplaatst.
 

Red

  • #4
Nou ik heb inmiddels een A+++ koelkast van Bosch, ben er erg tevreden over, maar deze kan wel degelijk zo nu en dan behoorlijke technische geluiden maken. Je hoort het snorren vd volgens mij elektronisch geregelde compressor motor goed en zo nu en dan hoor je ook stevige bruisende geluiden. Veel meer dan bij de Liebherr A+ koelkast van mijn moeder. Daar hoor je de compressor ook wel een beetje, maar vooral de bruis geluiden zijn veel minder storend. Zuinig is hij wel ca 1/4 tot een 1/3 vd oude koelkast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu