2 Thermostaten voor lucht- en vloerverwarming noodzakelijk?

A

Anonymous

Gast
  • #1
Beste klussers, experts,

Wij hebben een woning met vloerverwarming en luchtverwarming. De ketel is een Nefit ecomLine HR en voor de luchtcirculatie staat er een Brink installatie in de garage. Nu zijn er 2 thermostaten aangesloten. In de woonkamer een chronogyr REV22 en in de garage een Nefit met buiten temp module. De thermostaat in de woonkamer regelt de vloerverwarming en die in de garage zorgt voor de warme lucht. Ik zie de kabel van de thermostaat in de woonkamer de ketel in gaan en ook een kabel vanuit de Brink installatie.

Ik vind het erg vreemd dat er 2 thermostaten gebruikt worden en met name dat er 1 in de garage hangt. Als ik het wat warmer of juist minder warm wil hebben dan moet ik naar de garage. Het instellen is ook lastig omdat blijkbaar de temperatuur van de garage gebruikt wordt voor de warmte in de woonkamer. Daardoor is het soms veel te koud en soms veel te warm in de woonkamer.

Is dit een veel gebruikt systeem?

En zijn er thermostaten die beide tegelijk kunnen regelen zodat ik met 1 thermostaat in de woonkamer af kan?

Alvast bedankt voor het lezen en reageren.

Met vriendelijke groeten,

Gino Talamini
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Gino, met zo´n systeem moet de thermostaat in de woonkamer een klep op de vloerverwarming open dicht laten gaan,de thermostaat in de garage moet een klep op de luchtverwarming schakelen,van beide kleppen eind contacten gebruiken om ketel te schakelen,en de ketel moet dan op buitentemperatuur terugregelen,dmv de buitenvoeler,niet duidelijk ?

kan ik evt een schetsje maken, t.e.a.b (grapje)
gr.Ben
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
NBeste Gino wat ik eigenlijk nog wilde weten voordat Ben aan de tekentafel gaat zitten ; ) is of je luchtverwarming direkt danwel indirekt gestookt is.

M.a.w heeft de luchtverwarming een eigen brander (gastoevoer/waakvlam etc) of lopen er alleen CV leidingen naartoe want dit maakt een heel groot verschil in benadering.

Laat wat horen,
mvrg Sil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu