1 zijdige nokverhoging

Esmeralda

  • #1
Hallo, ik heb een kleine vraag over een nokverhoging.
We hebben een huisje op het oog, die aan de achterzijde een dakkapel heeft met plat dak.

"in" deze dakkapel is een redelijk recente badkamer gesitueerd.
"Onder" deze dakkapel is er over de gehele breedte van de woning een opbergruimte van maar 1 meter hoog. Dit willen we dus veranderd hebben.

Vergunningstechnisch zal een nokverhoging het beste werken.
Maar ik als leek.. Nog nooit verbouwd..
Hoe gaat dit nu in z'n werk? en op wat voor extra kosten zou ik moeten rekenen voor bijv badkamer?

Ik hoop dat jullie me willen uitleggen:)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
We geven hier geen kostenindicaties. Het klopt dat je een vergunning nodig hebt. Je kan het beste een paar aannemers een prijs laten geven. Badkamer via een badkamerzaak. Het is ook niet echt een klus om zelf te doen.
 

Esmeralda

  • #3
Nou bedankt he, daar heb ik wat aan..
kostenplaatje is me het minste wat ik wil weten.. Dat ik offertes aan moet vragen en dat er een vergunning nodig is was me allang duidelijk..

wat gaat er kapot als je je dak eraf haalt... dat was meer de insteek van m'n vraag... Badkamer gewoon als verloren zien of nog te redden?..
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Dat had ik niet helemaal begrepen. Je kan best een deel van de badkamer sparen bij het slopen. Is een mooie selectiekriterium voor de aannemer; hoe denkt de aannemer dat voor elkaar te krijgen :idea:

E.e.a. hangt wel af van hoe de badkamer eruit ziet. Als je tegels tot het plafond hebt, krijg je dit lastiger naadloos. Combineren met een (grotendeels) nieuwe badkamer is op zich wel logischer.

Ik snap trouwens niet precies waarom een nokverhoging nodig is. Is de hoogte van de dakkapel te klein? Wat heeft de bergruimte van 1m ermee te maken? Plaats anders een foto/doorsnedetekening.
 

Fer1968

  • #5
Kijk voor 1 zijdige nokverhoging in het bestemmingsplan van je gemeente
Mogelijk dat deze vergunningen vrij is als het raam aan de achterkant is
Valt bij mij in de gemeente onder kruimelregeling

Dan heb je geen omgevings vergunning nodig omdat deze verbouwing toch goed gekeurd worden

Ik weet niet of je dan wel een meldingsplicht heb
 

Ambidexterity

  • #6
Ehhhm, 2015?

De TS heeft haar klus wel ondertussen geklaard vermoed ik.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Een nokverhoging is nooit vergunningsvrij. Meldingsplicht bestaat al jaren niet meer.

Het antwoord is, net als het topic dus jaren oud. Slotje erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
6
Gerelateerde onderwerpen
Dubbele nokverhoging

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu