1 bar drukverlies in 1 uur!(Mazoutketel)

3970

  • #1
Sinds een aantal dagen verlies ik erg veel druk in mijn cv systeem. Het is een mazoutketel, merk Fröling, type EN25. Dit is een ketel voor de verwarming, met daaronder een boiler voor sanitair warm water. Als ik de druk op 2 bar zet, loopt deze bijna zichtbaar weer terug, binnen een uur naar 1 bar, binnen een aantal uren naar bijna 0.



Het overstortventiel is droog, zit ook niet op een afvoer. Alle radiatoren en zichtbare leidingen zijn droog, de leidingen op de benedenverdieping lopen allemaal in de betonvloer...

Er is een lekdetectie uitgevoerd met IR, de toonde geen zichtbaar lek aan, maar enkele leidingen voor in het huis zouden erg diep liggen, en niet te zien zijn, dus een lek was daar misschien mogelijk, maar op dit moment niet te zien.

Kan zoveel drukverlies ook een andere oorzaak hebben dan alleen een lekke leiding?
En als het toch een lekke leiding betreft, is er dan een manier om het lek enigszins te lokaliseren?
Of is er een noodreparatie/dichtmiddel?(lijkt me niet bij een groot lek..)

Alvast vriendelijk bedankt!

Fred
(de zoekfunctie gaf geen resultaten waar zoveel drukverlies bij kwam kijken...)

Twee foto's verwijderd, zijn niet nodig voor de oplossing, mod.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ketel gecontroleerd op lekkage?



Heeft u het expansievat al gecontroleerd?

Zo ja dan blijft er weinig over dat er ergens een leidng lekt.
 

3970

  • #3
Morgen wordt de ketel gecontroleerd op lekkage, het expansievat lijkt me niet de oorzaak, dat kan ik niet eindeloos blijven bijvullen zonder dat de overstort open gaat... Ik hoop dat het de ketel is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu