Zwevend toilet ipv gewoon toilet, mogelijk?

Hexxus

  • #1
Hallo,

Ik zou, net als in Zwevend / hangend toilet aan gipsmuur, ook graag een zwevend toilet (laten) plaatsen.

Momenteel heb ik een traditioneel toilet waarvan de afvoer op ongeveer 20 cm vd muur in de grond zit. De muur achter het toilet is ongeveer 8 cm dik en is de scheiding tussen de meterkast en het toilet.

Is het in deze situatie mogelijk een zwevend toilet te installeren?

Groet,
Ellen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat wordt een heel moeilijk verhaal.
In de eerste plaats zweeft zo'n toilet niet, het hangt.

U hebt de afvoer zeer ongunstig zitten, de afvoer van een hangend toilet heeft de aansluiting aan de achterkant, u kunt de afstand van 20 cm niet zomaar overbruggen.

Dan lees ik dat de muur 8 cm dik is, hoeft geen probleem te zijn maar is wel erg licht, is de muur opgetrokken uit bims betonblokken dan zou ik het niet daaraan doen, is nl. een erg lichte constructie.

Hebt u voldoende ruimte in het toilet dan kunt u overwegen een muurtje te (laten) metselen tot halverwege de wand en daaraan het toilet hangen.

Ik adviseer u er een vakman bij te halen, hij kan u ter plaatste beter adviseren dan wij van een afstand.

Succes.
 

Arie

  • #3
Je zou je afvoer verder naar achteren moeten plaatsen. Die moet bijna tegen de muur aan zitten, beetje afhankelijk van merk frame.
Als je een kruipruimte hebt is dat wat eenvoudiger te doen.
Nieuw gat (laten) maken pijp verlengen.

Als je een "zwevend" toilet hangt gebruikt men over het algemeen een staand frame met reservoir om de pot aan te hangen.
Dit frame staat op de grond en hangt dus niet met zijn (en jouw) volle gewicht aan de muur.

Ik heb zelf een hang wc gemaakt tegen een 7 cm cellebetonblokken muur
staat nog steeds prima.

succes
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dat is ook een goede mogelijkheid Arie, ik ben misschien teveel uitgegaan van een oudere woning waarvan de vloer op het zand ligt en daardoor de afvoer een probleem is.

Jan.
 

Arie

  • #5
Tja ik heb zelf ook zo'n woning met vloer op zand, dan wordt het hakken.
Maar hiervoor hadden wij een kruipruimte. :wink:
 

Hexxus

  • #6
Heren,

Bedankt voor de adviezen! Ik denk dat ik er, ivm de afvoer, inderdaad een vakman bij zal moeten halen.

Groet,
Ellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu