Zonwering stellen

Patricksl

  • #1
Hallo,

Ik heb een zonwering opgehangen en na heel veel gedoe, omdat ik hem niet gesteld kreeg kwam ik erachter dan de schroeven aan het einde van de knikarm loszitten en wel vast moeten.
Ik zag dit na het vergelijken van eenzelfde scherm.

Het probleem is, ik krijg ze niet vast.
Het is de schroef die in het stel(blokje zit)
Is deze schroef gewoon vast te draaien dat iemand weet of.... doe ik iets fout bij het vast zetten. Ik zag wel dat er achter een kleine inkeping zit waar hij in zou kunnen.

Je ziet ook als ik hem uit draai dat hij nar een meter in zakt(naar beneden zakt) en dat het stel gedeelte hetgene is wat inzakt.

De bijgevoegde foto is niet van mij maar is exact hetzelfde als mijn zonwering. De schref die door de stelblok loopt is diegene die ik bedoel.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Groeten,

Patrick

 

DHWZ

  • #2
Als jij die grote bout bedoeld dan moet die vast gezet worden,als ik het goed heb zit er aan de bout een inbuskop.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #3
De horizontale bout hoort vast te zitten, deze draai je iets los om de hoogte van de uitval af te stellen.
Dat afstellen doe je met de verticale bout.
 

Patricksl

  • #4
Hallo,

Dat laatste klopt.
Eerste ook overigens.

Alleen ik moest hem na het ophangen stellen.
Dus ik heb die grote bout een slag gedraaid aan beide kanten en de zonwering gesteld. Vervolgens zijn ze niet meer vast et draaien en als ik de zonwering uitdraai, dan klapt tie, na een meter, ineens een stuk naar benenden. Je ziet dat dat het hele gedeelte, waar het stel gedeelte en schroef in zit, een centimeter naar beneden zakt.

Maar de vraag is. Hoe krijg ik die bouten weer vast?
Als ik ze aan wil draaien lijkt het erop of het net niet pakt en ze gaan dus niet vast.
Moet ik dan, als dat kan, de afdekplaat aan de andere kant verwijderen om zo bij die inbus te komen? Maw, heb ik hem bij het stellen gewoon te ver uitgedraaid?

Patrick
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #5
Om hem los en vast te draaien zal je de bout vast moeten houden.
 

DHWZ

  • #6
Zorg er wel voor dat die inbus bout wel recht zit en hem dan vast draaien.
 

Patricksl

  • #7
Maar heel dom misschien.
Hoe bedoel je met bout vast houden?

Ik moet hem iets omhoog liften zodat die bout er recht voor zit?
Ik hoef niet die zijkap eraf te halen??

Hoe bedoel je dat precies?
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #8
De zijkap eraf en met een inbussleutel en een ringsleutel 17 de bout vastzetten.
 

Patricksl

  • #9
Het is gelukt.
Bedankt voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu