Zolderkamer met vliering

GJklus

  • #1
Op zolder wil ik 2 kamers bouwen. Omdat de zolder erg hoog is wil ik boven de kamers een vliering maken waar lichte spullen op komen liggen.
De lange wand waar twee deuren inkomen is ongeveer 6 meter, de muur tussen de kamers is ongeveer 3 meter. De muur van 3 meter kan verankerd worden in een betonnen muur, echter de lange muur komt eerst 1 meter tegen houten knieschotten aan, om vervolgens schuin omhoog te gaan tegen groene houten dakplaten (heb een scharnierdak). Ik twijfel tussen gips en cellenbeton blokken. Hoe veranker ik de muur tegen de knieschotten? Als ik cellenbeton gebruik, mag de maximale muurlengte 4 meter zijn. Nu komen er twee deurkozijnen in, moet ik dan alsnog in de muur veerankers zetten, of kan ik de muur 6 meter laten?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik zou er niet aan beginnen voordat een bouwkundige de zaak bekeken heeft op draagkracht, u wilt behoorlijk wat gewicht op een bestaande vloer plaatsen, dat moet wel kunnen natuurlijk.
 

GJklus

  • #3
Als ik cellenbeton zou nemen, dan is het totale gewicht ongeveer 1100 kg. Dit op een betonnen vloer. Lijkt mij dat dat wel moet kunnen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dat hangt af van eventueel dragende muren en waar die staan, ik zou er geen risico mee nemen want de ruimte gaat ook gebruikt worden, er komen dus nog wat kilo's bij zoals b.v. een kast met inhoud etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu