Zolder dak verven

Zargo

  • #1
Dag allen,

Op een of andere manier (na hevig te hebben geregend) ziet mijn zolder er niet meer uit. De dak is in zijn geheel wit geverfd, Het dak is waarschijnlijk wel geïsoleerd en met gipsplaat afgetimmerd. Toch ontstaan er blauwe vlekken(het is net stof) die ik later met een droge doek wel af kan vegen. Nu heb ik het al een keer of 2 gedaan en begin een beetje moe te worden. Nu ben ik van plan om dit in zijn geheel opnieuw te verven, welke verf is het beste om dit tegen te houden?

In afwachting op wijze reacties...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
U zult als eerste de oorzaak van de lekkage op moeten heffen, elke keer wanneer het gelekt heeft opnieuw schilderen heft de oorzaak niet op en kan funest zijn voor hout dat kan gaan rotten.
 

Zargo

  • #3
Er lekt niets, ik heb het nog nader bekeken, het zijn houten platen (dus geen gipsplaten) die aan de binnenkant van de zolder zijn getimmerd. Op 1 of andere manier komen er van die stofvlekken op.

Mijn buurman had exact hetzelfde probleem, het verven met een goede verf bracht hem een oplossing. Weten jullie welke verftype ik moet gebruiken om dit te verven?

Tussen de houten platen moet zijn de spleten nog duidelijk te merken, welke vuller kan ik gebruiken om dit proffesioneel te dichten en glad te strijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu