Zelf Rolgordijnen maken?

Robkuh84

  • #1
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb op mijn nieuwe appartement 9 ramen waar ik rolgordijnen in wil van 100 cm breed en 240 cm lang. Aangezien dit geen standaard maat is, moet het op maat gemaakt worden. Dit grapje kost bij de hema (niet de duurste winkel lijkt me) +/- € 170,- per raam en dan zou ik dus zo'n € 1.600,- kwijt zijn voor rolgordijnen. Ik was niet van plan om zoveel te betalen voor een beetje stof voor de ramen.

Nu zit ik er aan te denken om zelf rolgordijnen te maken. Lijkt me opzich niet zo moeilijk. Je hebt alleen wel de materialen nodig. Stof is het probleem niet, maar de overige materialen krijg ik niet gevonden.
Ik kan natuurlijk ergens (ikea) goedkope rolgordijnen kopen en de stof vervangen. iemand hier ervaring mee?

Of hebben jullie nog meer goedkopere oplossingen?

Alvast bedankt

Gr. Rob
 

Nmeeuwsen

  • #2
Ik heb vroeger een jaar stage gelopen bij een gordijnengroothandel die ook vouwgordijntjes deden fabriceren.
Mbt vouwgordijnen, om deze te LATEN confectioneren, daar ben je gewoon veel geld voor kwijt, de groothandel haar prijs naar de detaillist is vaak al ***** per cm, zowel breed als hoog
zelf vouwgordijnen maken is niet zo'n probleem, gaat alleen tijd in zitten.
touwen enz. kun je overal wel kopen, stokjes voor de banen weet ik zo niets.

Ik heb nog gordijnen hangen die voor mij 9 cm te kort zijn, dat waren hele dure gordijnen.
creme zandkleur met een heel subtiel printje er in.
dat is zeker genoeg metrage voor wat jij nodig hebt.
laat maar wat weten, ***** voor zo'n lap stof is niet veel.

Voor het op maat maken van rolgordijnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
1
3
6

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu