Zelf plafond maken, eerste keer

Scullyg40

  • #1
Hallo,

ik wil binnenkort beginnen met het maken van het plafond in onze nieuwe bijkeuken. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus ik heb hier wat vragen over. Ik heb tot nu toe alles zelf gedaan met uitzondering van het metselen, voegen en dakdekken.

Het plafond moet gespact worden, moet ik hier dan bepaalde platen voor kopen? Waar moet ik rekening mee houden wat betreft de platen, strak leggen, afstand houden etc?

Verder zal de regelafstand bepaald worden door de grootte van de platen, maar wat zijn hier de regels voor, hoh 30 cm, 40?

Nu heb ik mijn plat dak onder afschot gelegd, en nu liggen de balken dus niet waterpas. Ik zal de regels dus weer waterpas moeten hebben, zijn hier ook tips voor hoe ik dit het beste aanpak?

Graag hoor ik van jullie, ik zal gaandeweg nog wel meer vragen hebben, maar ik zou graag eerst weten hoe ik de regels (waterpas) moet plaatsen.
 

Camino

  • #2
Voor het waterpas maken van het regelwerk is het makkelijk als je een plafondlaser tot je beschikking hebt. Stel de laser op het laagste punt, vanuit hier ga je verder werken. Tussen de balken en rachels vulhout gebruiken om de de rachels waterpas te kunnen plaatsen.

je kunt dit natuurlijk ook doen met een lange waterpas alleen is dit vrij lastig als je dit nog nooit gedaan hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu