Zeefjes voor Thermostaatkraan Grohe Precision Trend

54Bojan

  • #1
Hallo medeklussers,

Ik heb een thermostaatkraan van Grohe met 3/8" aansluitingen gekregen met een hart-op-hartafstand van 120mm waar echter geen leidingzeefjes bij zitten. Het artikelnummer van de kraan is 34228.
Ik ben al bij diverse bouwmarkten geweest om zeefjes te bemachtigen, maar al wat ik vind is 1/2"en 3/4" zeefjes.
Ik heb begrepen dat het niet verstandig is om deze weg te laten, anders kan de kraan kapot gaan.
Als ik de zeefjes via Grohe bestel moet ik er €6,50 per STUK voor betalen, en dan weet ik nog niet eens of ik de goede krijg, omdat ik geen onderdelentekening met het nummer ervan heb, en deze op internet niet te vinden omdat het een "bouwmarktkraan" is.

Vraag 1: zou iemand die in het bezit is van een Precision Trend douchekraan mij een onderdelentekening willen mailen?
Vraag 2: weet iemand misschien een andere oplossing om aan dit "zeldzame" Grohe 3/8" zeefje of een soortgelijk onderdeel te komen?

Alvast bedankt voor de moeite!

54Bojan
 

Xr8

  • #2
De kranen van 12cm hebben bij mijn weten altijd een 1/2"aansluiting.

Je gebruikt vaak wel 2 koppelingen 3/8 x 1/2 . De 3/8 zijde komt dan in de geminibeugel. Ik heb zelf nog nooit een kraan gehad met 3/8 wartels.

Zo zou je wellicht met de 1/2" zeefjes toe kunnen.

Succes.
 

54Bojan

  • #3
Mijn oude kraan zit rechtstreeks op muurplaatjes met 3/8 buitendraad gemonteerd: ik zou het liefst zonder breekwerk de nieuwe kraan erop zetten: met de Precision Trend zou dit vlekkeloos gaan, aleen die zeefjes....

Een 1/2"zeefje met rubber rand past heel krap in de 3/8 moer, maar eenmaal erin, dan krijg je hem er nooit meer heel uit volgens mij. Is er misschien een truukje voor om dat goed voor elkaar te krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu