Zanussi TCE 7114 wasdroger

Ernst_Kleeblatt

  • #1
Geachte forumleden,
We hebben een probleem met een Zanussi TCE 7114 condensdroger.
Type: P 542254; productnr: 916093596-02; serial: 61189272.
Omschrijving storing: na het inschakelen van de machine maakt de moter een geluid alsof hij niet voldoende vermogen heeft om de trommel in beweging te brengen. Na enkele seconden gaat de trommel wel draaien, maar het lijkt wel of er "zware punten" in de lagering zitten. Telkens houdt de trommel in en geeft de motor een geluid alsof hij het niet kan trekken. Na enkele minuten stopt de machine. Hierbij gaat het controlelampje "einde programma" branden.
Inmiddels geconstateerd:
- geen slijtage of beschadigingen van de geribbelde snaar.
- de trommel draait niet echt zwaar rond.
- de ventilator en het verwarmingselement werken normaal (voor zover te beoordelen).
- er is de afgelopen maanden (het probleem speelt al een tijdje) geen (elektronica)brandlucht geconstateerd.
- overtollig stof was enkele weken geleden al uitgebreid verwijderd.
- enkele weken geleden de machine ook al gedeeltelijk gedemonteerd gehad en toen bleek alles correct te werken.

Weet iemand waar het probleem gezocht moet worden?
Bij voorbaat mijn dank voor de hulp.
 

Filimatt

  • #2
Zou eens de aanloop condensator vervangen die de motor opstart
Kan zijn dat het onderdeel uitgeput is

M.v.g. Filip
 

Ernst_Kleeblatt

  • #3
Hoi Filip,
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, maar door drukke werkzaamheden was ik er nog niet aan toe gekomen.
Vandaag heb ik een nieuwe condensator gehaald, morgenavond kan ik hem inbouwen en dan ga ik de machine testen. Je hoort nog wat het resultaat is.
Groeten,
Ernst.
 

Ernst_Kleeblatt

  • #4
Hoi Filip,
Als toegezegd: 23 april heb ik de condensator van de wasdroger vervangen en sinds die tijd heb ik geen klachten meer van mijn zoon en schoondochter vernomen.
Bij deze dan mijn hartelijke dank voor de hulp.
Groeten,
Enst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu