Zanussi condens droger zte 260

Schepvin

  • #1
Beste mensen,

Aangezien ik nog geen reactie van Zanussi zelf heb gekregen, toch maar even een vraagje posten.
In de gebruiksaanwijzing staat niet uitgelegd hoe ik de condensdroger kan aansluiten op de afvoer die ook door de wasmachine wordt gebruikt.

Aan de achterzijde van de droger ( rechtsbovenaan )kan ik wel een rood slangetje vinden die met een slangklemmetje los te maken is.
Ik vraag me af of het voldoende is om dit slangetje te verlengen en naar de afvoer te brengen?
Of moet ik nog iets anders ( intern ) doorverbinden?

Aan de achterkant ( onderop) kan ik ook nog een wittte dop ontdekken die ook met een slangklem is afgesloten.
Moet ik daar nog iets mee ????
 

Toon

  • #2
Graag vermelden:

AEG/Marijnen/Zanker/Zanussi/Electrolux: het typenummer én de PNC code (product-nummer).
 

Sayhello

  • #3
Inderdaad kun je deze bovenste slang gewoon verlengen en deze in de afvoer stoppen. Zelf gebruik ik meestal blanke brandstof slang die je per mtr bij een automaterialen zaak kunt kopen. De orginele pakketten zijn vaak erg duur. Na het installeren wel even voor de zekerheid controleren tijdens het afpompen van het condenswater
 

Henny

  • #4
aan de achterzijde van de droger ( rechtsbovenaan )kan ik wel een rood slangetje vinden die met een slangklemmetje los te maken is
ik vraag me af of het voldoende is om dit slangetje te verlengen en naar de afvoer te brengen
Inderdaad dit slangetje losnemen en middels een koppelstuk en een verlengslangetje op de afvoer aansluiten.
 

Schepvin

  • #5
Beste mensen dank voor snelle reacties
ik ga ermee aan de slag

enne ook dank moderator voor het leesbaar maken van mijn bericht
-alhoewel ik niet dacht dat eea niet goed leesbaar was of onduidelijk overkwam- suggesties zijn welkom

ook zo'n pnc code zal ik graag vermelden als ik weet waar ik dat dan kan vinden
 

Toon

  • #6
Nooit van een hoofdletter aan het begin van een zin gehoord? Leestekens komen dan al evenmin bekent bij je voor? Of heb je soms een toetsenbord waar deze niet op voorkomen?
Lijkt me een kleine moeite om je berichten dus leesbaar te maken, jij hebt tenslotte een probleem.

De PNC-code kan je op het typeplaatje vinden.
 

Schepvin

  • #7
Geachte Toon,
Hartelijk dank voor uw reactie.

Uiteraard begrijp ik de noodzaak om mijn berichten leesbaar aan te leveren en indien het gebruik van leestekens en hoofdletters dit bevorderd is het voor mij een kleine moeite om dit op mijn toetsenbord op te zoeken en te verwerken in mijn vraag/bericht.

( Ik neem aan dat de vraag "Of heb je soms een toetsenbord waar deze niet op voorkomen? " retorisch is bedoeld)

Echter de moderator heeft -heel behulpzaam en terecht - reeds mijn bericht leesbaar gemaakt en en ik heb niet de veranderingen kunnen inzien.

Lijkt me dan toch niet zo verwonderlijk dat ik vraag om suggesties of opheldering.


Inderdaad een kleine moeite om m.b.v leestekens en hoofdletters mijn berichten leesbaar te maken en ik zal dit -als ik nogmaals een probleem heb en dit op dit forum wil plaatsen - uiteraard gaan toepassen.

met vriendelijke groeten,

George.

nb
ik post regelmatig op een ander platform/forum en daar wil men pertinent geen aanhef of afsluitende groeten in het bericht vermeld zien, heel korte en bondige vragen en niets meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu