Y-tong muur met deur

Tiec

  • #1
Allen,

in mijn appartement wil ik een grote kamer verdelen in een kantoor en een logeerkamer. Mijn oplossing is om een y-tong muur (3m x 2,4m) in de kamer te zetten om hem in tweeen te delen. In deze muur moet een deur geplaatst worden op 20cm van de bestaande muur (dus links van de deur 20cm muur en rechts van de deur 3m - 20cm - (breedte deur+kozijn). Ik geef de voorkeur aan y-tong voor de geluidsisolatie.

Echter die 20cm naast de deur, kan ik deze oplijmen met y-tong blokken met een muur anker elke 3 lagen en verwachten dat dit constructief sterk genoeg zal zijn?

Een optie twee die ik had is om elke laag een anker te plaatsen in zowel de bestaande muur als in het deurkozijn.

Een optie drie die ik had is om deze 20 cm muur te maken van gipskarton met een metalen subframe.

Gaarne jullie input!

Met vriendelijke groet,

Ties
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ytong vanwege geluidsisolatie? Je wilt deze dus niet al te hoog hebben :lol:

Beter een buigslappe voorzetwand. Met metal-stut of houten regels. Rondom loshouden; het frame met schuimband en de gipsplaten afkitten.
Dubbel gips geeft betere isolatie. Vullen met glas- of steenwol.
 

Tiec

  • #3
Ik heb ook lang naar de tekening gekeken en ik denk dat je gelijk hebt IJkenhout. Beter om deze wand van een metaal regelwerk te maken met met gipsplaten te bekleden. Zou eventueel nog dubbele platen kunnen doen aan beiden kanten.

Bedankt voor de tip
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu