Whirlpool vaatwasser storing

Bigsis

  • #1
Vaatwasser ADG 934 NB servicenr: 854293401070 33 9629 009347
Laatst knipperend startlampje, deed niks meer, er stond water op de onderplaat, gedroogd en machine deed het weer (2x programma gedraaid).
Daarna weer storing. Wat wel goed gaat: water tappen en wegpompen. Water wordt ook warm.

Ik hoor nu wel vaker een zoemend geluid en soms een soort bonkend geluid. Ik dacht eerst dat de sproeiarm aanliep, maar toen ik de deur snel opendeed, ging het geluid nog steeds door en leuk van de onderkant af te komen. Iedere keer rimpelde het water dat onderin de vaatwasser staat.

Soms gaat uiteindelijk het lampje van "End" branden, maar soms maakt hij het programma niet af. De vaat is in ieder geval nog vuil. Ik weet niet zeker of er water uit de spoeiarmen komt. Ik heb de indruk van niet. De sleufjes die er in zitten zijn niet verstopt.
Ik hoop dat iemand me met dit ouwetje kan helpen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Verwijder de grote zeef binnenin de machine en kijk of er rommel tussen de schoepen zit, ook is het mogelijk dat de schoepen kapot zijn.

Als u de deur plotseling opentrekt en er spuit geen water uit de machine dan draaien de sproeiarmen ook niet.
 

Bigsis

  • #3
Hartelijk bedankt voor uw supersnelle reactie.
Ik heb de filter met het draaiasje voor de sproeiarm verwijderd. Ik zie nu een min of meer ovalen zwarte rubberen ring met een kunststof binnenwerk. Ik zie verder geen schroeven zitten die ik los kan maken. Hoe krijg ik dit er uit? Als ik dit hele kunststof stuk heen en weer beweeg benadert dit het gebonk wat ik hoorde toen de machine draaide.
Kunt u mij aub vertellen wat ik nu verder moet doen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
De motor er onderuit halen, ik vermoed dat het lager daarvan defect is en daardoor het gebonk ontstaat.
 

Bigsis

  • #5
Helaas ben ik toch niet zo'n handige Jet als ik dacht. De schoepen heb ik schoongemaakt, maar iets met een lager doen gaat me boven mijn technische pet.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu