Whirlpool Aquasense 1400 start niet op

Atje

  • #1
Wij hebben een wasmachine van het merk Whirlpool Aquasense 1400 uit het jaar 2004.
Als we de machine aanzetten dan hoor je een paar klikken en doet daarna niks meer. Het lampje 'deur afsluiten'gaat dan flikkeren terwijl de deur gewoon dicht is. Hij pompt dus geen water en begint ook niet met draaien.

Het is gister begonnen met het draaien van een was handdoeken.
Halverwege stopte de machine en begon het lampje 'deur afsluiten' te knipperen.
Van alles geprobeerd, maar hij wilde niet meer.
De was eruit gehaald en daarna weer geprobeerd, maar kwam niet verder dan hierboven beschreven. Dus na het opstarten, komen de klikken en dan gaat het lampje 'deur sluiten' flikkeren en draait hij niet en pompt ook geen water.

Hellup....
 

HarryO

  • #2
Kies eens voor centrifugeren, werkt dit?
Nee, controleer dan de lengte van de koolborstels.
Moeten minimaal 15 mm lang zijn en vrij in de houder kunnen bewegen.
Na vervanging de machine eerst een wasbeurt laten draaien zonder wasgoed.
 

Atje

  • #3
Dag Harry,

Bedankt voor je reactie.

Het centrifugeren gaat ook niet.

Hoe kom ik het beste bij de koolborstels?
Moet ik daarvoor de voor of achterkant losmaken?
En waar zitten ze precies?
Weet je toevallig ook waar ik ze snel/makkelijk en goedkoop :) kan bestellen/kopen?

Bedankt!
Gr.
Atje
 

Atje

  • #4
Ondertussen heb ik de koolborstels vervangen, maar helaas....hij doet het nog steeds niet.

Nog suggesties? Of ben ik de prijs van de nieuwe koolborstels gewoon armer zonder resultaat....

Gr.
Atje
 

HarryO

  • #5
Loop de test procedure van de machine eens door.

Service manual van de Aquasense 1400.
Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor "Get Manual"
 

Atje

  • #6
Testprogramma heb ik doorlopen, maar niets wijzer geworden.

Hij doet nog steeds hetzelfde.....
 

Atje

  • #7
Net weer een wasprogramma (snelwas) geprobeerd (zonder was) en hij deed het!
Daarna geprobeerd een gewone was te draaien en toen niets meer......
vreemd hoor.
er zitten nu dus nieuwe koolborstels in. één keer een wasprogramma (leeg) gedraaid en daarna weer het oude probleem.....

Wat doe ik nou verkeerd? Of gewoon tijd voor een nieuw apparaat?
 

Atje

  • #8
Harry
Ik heb het testprogramma (via jouw link) gestart. In dat programma geeft ie aan dat het display een aantal zaken moet weergeven, zoals temperatuur 60 graden, PB1 en PB2 moeten ook oplichten. Maar die aanduidingen geeft mijn display allemaal niet.

Betekent dat ook wat?
 

HarryO

  • #9
Laat je de programma knop op afpompen staan of heb je hem weer terug gedraaid als je de test opstart?
Hij moet terug naar 0. Druk dan 2 keer op PB1 (2de van rechts) , dan 2 keer op PB2 (3de van rechts) en dan op start.

Controleer of de 230V wel op de elektronica binnen komt dus ook achter de schakelaar SM.
Verbind als test de contacten 4 en 5 van de deurschakelaar DSS ook eens door.
 

Atje

  • #10
Nee, ik heb de programmaknop niet weer op nul gezet. dan moet ik dat opnieuw proberen.

Hoe moet ik dat deurschakelaartje precies meten?
Ik heb dat ding eruit geschroefd en zag 3 contactpennetjes ja (waaronder 4 en 5 genummerd)
Ik heb wel een multimeter, maar weet niet hoe je dan moet meten.

weet ook niet hoe je die 230 moet meten. Je hebt het over sm....dat zegt mij niks. welke aansluiting is dat?

Bedankt dat je me verder helpt.

De stapel was is nu erg groot geworden. nood wordt dus hoog.... ;-)
 

Atje

  • #11
Harry,
Ik heb de programmaknop, als hij klaar is met afpompen, weer op nul gezet, maar dan gebeurt er niks meer. Als je de knop weer op nul zet is brandt er niks meer. Dus alsof je gewoon de powerknop uit hebt staan. Als ik dan twee keer op PB1 en PB 2 druk en daarna op de startknop dan gebeurt er niks.....
In de service manual staat niet dat ik de knop weer op 0 moet zetten nadat de pomp gestopt is.
Ik heb beiden nu dus geprobeerd, maar niks.....
Ik doe vast iets verkeerds...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu