Welke verf voor verven verf schoolplein

Vin-e

  • #1
Beste lezer en hopelijk verfexpert,

ik wil op een schoolplein hinkelbaantjes / cirkels / stenen verven in de kleuren :

- blauw
- groen
- geel
- rood
- wit

welke verfsoort kan ik gebruiken? Ik heb in een artikel gelezen (www.bewegingsonderwijsonline.nl/files/docs/Artikel_Spelen_op_het_schoolplein.pdf) dat gewone muurverf in heldere kleuren geschikt zijn voor een schoolplein. Ik vraag me sterk af wat met gewone muurverf wordt bedoeld (synthetisch / waterbasis). Wie heeft er ervaring met het beschilderen van stoeptegels // of weet welke verf geschikt is?

Betonverf kan zowieso weet ik, maar het mengen ervan is erg duur.

Ik hoop echt op antwoord. In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen!

Victor
 

Fbakkum

  • #2
Victor,

Bij de basisschool van mijn dochter (Driemaster in Alkmaar) hebben ze een slang, hinkelbaantje en nog meer op de stoeptegels (30x30) opgebracht met een zeer dikke coating (3 a 4 mm) in full color. Dat dit aan de prijzige kant is, geloof ik graag. Muurverf lijkt mij geen optie, in verband met slijtage. Ik ga morgen even informeren en ik laat het je nog weten. Stuur mij anders even een bericht, dan vergeet ik het niet.

Groeten,
Frank
 

Geen watje

  • #3
Wij hebben destijds op het plein ook allerlei verfsels aangebracht. Maar in mijn herinnering deden we dat gewoon met latex. Het sleet wel natuurlijk door al die kindervoetjes, maar dan was het wel weer leuk om iets nieuws aan te brengen.
Ook blijft niet alles even leuk en het is dus handig als het "verdwijnt". Informeer bij ouders naar overgeschoten latex.
Voor definitievere dingen kun je denken aan wegenverf, maar dan is de kleurkeuze beperkt. Misschien heeft de gemeente wel blauw (van de blauwe zone),geel en wit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu