Welke verf/lak gebruiken?

Anja1963

  • #1
Morgen komt de schilder om mijn deuren, kozijnen, vensterbanken enz. te lakken. Ik zou gewoon blanke lak halen, het is allemaal van hout. Om de vensterbanken wat bij te kleuren, moest ik een busje met kleur halen.

Nu ben ik gisteren bij de verfwinkel geweest en die heeft me het volgende verkocht: Voor het kleuren, Wijzonol zijdeglans transparant met UV pantser, teakkleur 3120. Nu zie ik echter op de bus staan dat dit voor buiten is, en ik wil het dus binnen gebruiken.

Hij had geen grote bus blanke lak, en heeft me toen een grote bus, Rambo Pantserlak parket mengkleur, basis Z / zijdeglans, slijtvast en krasbestendig verkocht. Hij zei dat het niet uitmaakte en dat ik de deuren enz. daar gerust mee kon lakken.

Nu ik er echter mee thuis ben, slaat de twijfel toe. Als het niet uitmaakt, waarom hebben ze dan parketlak en interieurlakken? En waarom hebben ze dan verf voor binnen en voor buiten? Tja ik ben maar een leek op dat gebied, maar wil wel graag iets goeds. En ik lees ook altijd dat je parketlak moet onderhouden met speciale middelen, hoe zit dat dan als je het op deuren smeert? En wat voor kwaad kan het verder als je parketlak op deuren, vensterbanken en kozijnen doet?

Ik denk dat ik morgen nog maar eens weer op stap ga, om toch echte lak voor binnen te krijgen. Zou iemand mij kunnen adviseren? Als het kan, liefst zo snel mogelijk.
 

Wesley015

  • #2
De samen stelling is anders.
Verf voor buiten moet tegen alle weersomstandigheden kunnen.
En parket lak heeft een grote stevigheid omdat het intensief gebruikt word.
En op je venster bank hoef je niet te lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu