Welke dakdoorvoer voor afzuigkap kookeiland?

Triekje

  • #1
Dag heren en dames,

Voor de afzuigkap van mijn kookeiland moet ik zelf de doorvoer aanleggen, deze dient rond 150mm te zijn. Nu is dit geen daverend werkje en wil ik dit zelf doen. Alleen welke type doorvoer heb ik nodig?? Heb al vele vagen hier op het forum over gezien en ben er op internet al vele tegengekomen...

Alleen welke is de meest verstandige keus? Sommige werken puuur als afvoer sommige zijn gecombineerd met extra natuurlijke trek. Bij de extra natuurlijke trek ben ik bang voor een suisgeluid in mijn keuken door de constante trek in de afvoer?

Daarnaast wordt er overal vanuit gegaan dat er bitumineuze dakbedekking aanwezig is. Maar ik heb EPDM op het plat dak laten leggen. Er is wel al een doorvoergat gemaakt en er is een rubber manchet op het dak geplakt. (foto volgt nog)
Kan ik de doorvoer zo over het rubber manchet plaatsen of moet ik alsnog de befaamde plakplaat gebruiken?

Groet,

Patrick
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
In ieder geval een geïsoleerde dakdoorvoer. Ik wacht op de foto want dan neem ik aan dat er al iets door de dakdekker is gemaakt.
Wat voor een soort EPDM glad en uit een stuk of banen met bitumen aan de onderzijde.
 

Triekje

  • #3
De dakdekker heeft inderdaad een voorziening aangetroffen voor de doorvoer.
De epdm is glad, en uit 2 stukken want oppervlak van het dak was volgens mij te groot. je ziet in ieder geval 1 overlapping halverwege het dak. Zal vanavond de foto proberen erop te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu