Welk merk vlotterkraan?

Faraaz

  • #1
Beste mensen van het Klusidee-forum,

Sinds kort maakt de vlotterkraan in het inbouwreservoir vaak een sissend geluid. Het is me ook opgevallen als ik doorspoel dat er een paar dunne straaltjes water uit de vlotter spuiten (komt onder het blauwe gedeelte vandaan). Bij het water in de wc-pot zie je ook aan de achterkant een lichte stroming.

Ik heb de onderdelen daarom uit het reservoir gehaald en schoongemaakt. De rubber van het bodemventiel zat vol met kalk, schoongemaakt en ook omgedraaid (las ik in meerdere forumberichten hier) Hopelijk is hiermee het probleem van de lichte stroming opgelost.

Bij de vlotterkraan kom ik echter niet bij het membraan, het is blijkbaar door de vorige bewoners dicht gelijmd en dus kan ik de witte gekartelde ring niet opendraaien. Ik wil de vlotterkraan dus gaan vervangen. Herkent iemand wat voor merk vlotterkraan het is? Of past er eventueel een ander merk vlotterkraan in, dan wel een universeel kraan? Ik heb nergens een merknaam kunnen ontdekken, het reservoir zat er al in toen ik het huis kocht.

Hierbij enkele foto's bijgevoegd:

Vlotterkraan:



Bodemventiel (ter illustratie)



Inbouwreservoir:



Ik hoop dat iemand me op de juiste weg kan helpen, alle tips zijn welkom. Alvast bedankt in ieder geval :)!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het lijkt allemaal sprekend op onderdelen die in mijn Plieger reservoir zitten. Dat is weliswaar geen inbouwreservoir (laaghangend model), maar vooral het hele bodemventiel ziet er exact zo uit.

Helaas heb ik op de site van de fabrikant/importeur geen bouwtekeningen o.i.d. van reservoirs kunnen vinden.

Misschien kun je het beste even naar een sanitairzaak gaan met de te vervangen onderdelen, die weten vast wel raad. :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Draai de grote wartel los en controleer of de membraan die er achter zit geen scheuren bevat of verkalkt is, zo ja dan vervangen en de membraan meenemen naar de installateur of bouwmarkt voor hetzelfde model.
 

etude

  • #4
Heb je al een nieuwe vlotter graag zou ik willen weten waar je het weg hebt, ik heb namelijk het zelfde probleem en zelfde vlotter
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu