WC spettert (voorheen niet) ?

Mirisan

  • #1
Hallo, onlangs hadden we een lekkage en bezoek van rioolontstoppingsbedrijf, er bleek buiten flat verstopping te zitten. Hierbij heeft de monteur van bedrijf ook even gecontroleerd of er verstopping niet in WC pot zelf zat, maar dat was het niet geval. Na zijn bezoek merk ik dat er spetters tegen de billen komen (wat voorheen niet geval was) en de waterstraal is grootst aan de rechterkant, (voorheen was achter).. Ik vermoed dat er pijpjes binnenin zijkanten van wc-pot zitten die versteld kunnen worden? of de hoofdpijp die van stortbak naar wc pot gaat? ik heb een hooghangend stortbak met vlakspoel wc-pot, oude ding. Het is een huurwoning dus ik kan gratis monteur laten nakijken maar als het iets kleins is, denk beter zelf even oplossen.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Het zou kunnen komen doordat de buis die vanuit het reservoir in de pot steekt van positie is veranderd.
Die buis zit in een rubber sok.
Door hem wat verder naar binnen of naar buiten te plaatsen kan de loop van het spoelwater wat veranderen.
 

Mirisan

  • #3
Bedankt voor tip. Ik heb probleem opgelost. Het lag aan opgehoopte kalk. Binnenin pot zat er maar 1 plastic water-verdeler met 3 openingen. links, rechts, en rechtvoor. Ik vermoed dat kalk eerst wat hoger in de buis of wc pot zat en nu is het omlaag gekomen in middelste (rechtvoor) opening waardoor water meer aan zijdelingse openingen stroomde.. Nadat ik kalk weghaalde, stroomt het zoals het moet en geen spetters.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
:prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
4
Gerelateerde onderwerpen
Inloopdouche spettert in doorgangang

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu