WC afvoer op riool

Ericcc

  • #1
Geachte forum leden
Ik heb een probleem met de afvoer van mijn wc
IK heb een afdichting gekocht voor mijn wc de invoer van de wc is 100mm dat is geen probleem maar de kant naar het riool is de afdichting te klein de afdicht mof is normaal 110 mm Maar deze is bij mij iets te groot hij gaat heel gemakkelijk in de afvoer buis dus sluit hij niet goed af Er zit een loden rand omheen van vroeger denk ik en die is te groot wat kan ik daar aan doen zijn er grotere moffen voor de afvoer in de riool
en toch een 100 mm ingang voor de wc
e de waele
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Graag een foto.
 

Ericcc

  • #3
Hallo Jan
Zodra ik de pot heb gedemonteerd zal ik een foto verzenden Het probleem is alleen dat de mof met de flapjes voor in de afvoer 110 mm iets te klein is
deze gaat er met gemak in en zal dus niet afsluiten.
Misschien kan ik er een stuk van een mof in lijmen zodat deze diameter iets kleiner word en dan beter zal afdichten Maar welke lijm zal ik daar voor moeten hebben
Heeft u enig idee het moet lijmen en afdichten ???
e de waele
 

Ericcc

  • #4
Hallo Jan
Ik kan op dit moment geen foto maken maar zijn er geen verloop stukken die ik in deze iets te grote afvoer kan lijmen ?? zodat de manchet goed afsluit
e de waele foto volgt zeker nog
 

Kanterz

  • #5
Die witte potsok, dient niet in een mof te zitten, maar in een buis 110, dus stukje pvc 110 afzagen van 6cm lang dat zal in een mof van 110 moeten passen, daar doe je dan dat ding met die flapjes in dat zit ie goed straks en sluit ie op alle 3 de flapjes af.
 

Ericcc

  • #6
Ziezo de klus is geklaard morgen de pot er op iedereen bedankt voor het meedenken e de waele
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu