Waterdichte afsluiting tussen douchesifon en houten vloer

Maarten.vd.lee

  • #1
Ik ben momenteel bezig met het renoveren van onze badkamer en hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Het betreft houtskeletbouw met dus houten vloeren. Deze ga ik voorzien van ontkoppelingsmatten om de vloer te betegelen. Ik loop echter tegen een probleem op met betrekking tot de douche.

Ik heb een lage douchebak besteld (4 cm) en heb de afvoer hiervan al in de vloer verwerkt (onder de houten vloerdelen). Als ik nu de douchebak op de vloer leg sluit deze precies aan op de sifon.

Wat kan ik nu nog doen om de vloer waterdicht te krijgen? Er zit immers een gat tussen de sifon en de vloer. Of is het überhaupt, mits de bak goed gekit wordt, niet nodig om kimband te gebruiken onder een douchebak?
 

Geus

  • #2
Hoezo een gat tussen de sifon en de vloer? Als je de afvoer van een douchebak of bad goed aansluit, hoef je het daaronder verder niet waterdicht te maken. Het is immers rondom al waterdicht als het goed is.
 

Maarten.vd.lee

  • #3
Hoezo een gat tussen de sifon en de vloer
Omdat ik de sifon onder/in de houten vloer heb verwerkt heb ik een gat moeten maken in de vloer. Hier kon ik de sifon doorheen laten zakken.

De sifon wordt natuurlijk goed aangedraaid en ik plaats de bak voordat ik ga tegelen. Hierdoor kan ik komen er drie kitranden om de bak vast te zetten. Dit moet dus inderdaad waterdicht zijn.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als het goed gekit is is het waterdicht en is het niet nodig het rondom de sifon dicht te maken, ik zou ook niet weten hoe u dat zou willen doen.

Ik zou de bak pas zetten na het tegelen en dan de naad rondom dicht kitten, als het onverhoopt ooit een keer mis gaat hoeft u niet de hele doucheruimte af te breken om de bak eruit te halen.
Schroef langs de wanden een paar latjes waar u de bak op kunt leggen met een paar dotjes kit er tussen voor de stabiliteit, na drogen van de kit de randen afkitten, maak alles heel goed vetvrij met een biologische reiniger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu