Waterafvoer in de kelder?

Kmussele

  • #1



Beste,

Ik wil graag mij wasmachine in de kelder installeren.
Nu ik heb niet direct een afvoerleiding in de buurt daar liggen. Wat ik wel heb is een putje. Wanneer ik dat open dan zie ik daar een plasje water instaan. Wanneer ik daar een emmer water ingiet dan zie ik dat het water wegloopt en terug stopt op het zelfde niveau als ervoor. Dus volgens mij is dit ook wel een soort van afvoer. Kunnen jullie mij vertellen of ik dit putje mag gebruiken voor de afvoer van mijn wasmachine? Of is dit niet aan te raden.

ZIE OOK TOEGEVOEGDE FOTO VAN HET PUTJE.

alvast bedankt voor jullie antwoord.
mvg
Kristof
 

AdvanVugt

  • #2
Hoe snel stroomt het water, wat je er in gooit, weg? Als dit langzaam gebeurt dan zou ik er geen machine-afvoer op laten lozen.
 

Kmussele

  • #3
Ja, het water stroomt vrij snel weg.

wat wil je hiermee zeggen?:
Als dit langzaam gebeurt dan zou ik er gaan machine-afvoer op laten lozen
Maar dus op zich is het niet zo erg dat het water met zeepresten via die weg naar de riolering gaat?

groet
 

AdvanVugt

  • #4
Gaan = geen.
 

Kmussele

  • #5
Aahja ok merci!
 

Henk E

  • #6
Je moet natuurlijk wel zeker weten of deze put wel aangesloten is op de riolering, het zou ook nog wel eens een zink put kunnen zijn en daar kan geen afvalwater in.
Hoe zit het met het hoogte verschil tussen de put en de riolering?
Misschien dan een cameraonderzoek meer duidelijkheid kan geven.
 

Kmussele

  • #7
Ik heb geen camera :).
Wat ik wel weet is dat die afvoer op ongeveer op een meter ligt van de echte waterafvoer. Dus ik vermoed wel dat dit is aangesloten op de riolering.

Wat is een zink put?
mvg
Kristof
 

Henk E

  • #8
Een zinkput is een put zonder bodem en het water zou dan gewoon in de grond verdwijnen, dus dat water komt dan niet in het riool.
Dit kwam wel eens voor in de vroegere tijden.

Ik denk hieraan omdat ik verder ook geen stankafsluiter / sifon of zo'n emmertje bij jou putje zie en daarom zou het wel eens niet op het riool is aangesloten want dan zou je immers een rioollucht in je kelder hebben.

Je meld dan de afstand een meter is, bedoel je dan de afstand of het hoogte verschil?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu