Water van wasbak in vaatwasser Bosch SGS 4662/E26

PaulBBB

  • #1
Hallo allemaal,

Sinds kort hebben wij thuis een probleempje. Wanneer er veel water door de wasbak wordt gespoeld, eindigt een deel in de vaatwasser! Denk hierbij aan een emmer legen of wanneer de kraan lang aanstaat wanneer je iets afspoelt o.i.d.

We hebben de afvoer ontstopt en de vaatwasser gereinigd met soda==> geen resultaat. Ook wanneer de afvoer van de vaatwasser ontkoppeld is van de sifon en daar een dopje op gedraaid is, loopt het water vanuit de wasbak gewoon weg.

Het ziet er onder de wasbak ongeveer zo uit, iig hetzelfde principe:




Bij dit plaatje zie je dat de afvoerslang van de vaatwasser schuin omhoog staat. Bij ons is dit niet het geval, maar "loopt het door" zoals de zwarte lijnen die ik getekend heb.

Het lijkt dan best logisch dat het water in de afvoerslang van de vaatwasser terecht komt, maar het vreemde is dat deze vaatwasser hier al een jaar of 12 op precies dezelfde manier aangesloten staat en we hebben hier nog nooit last van gehad, tot een week of 2 geleden.

De vaatwasser is een Bosch SGS 4662/E26

Een verstopte afvoer is het dus niet. Ook is het niet zo dat de vaatwasser zijn water niet wegpompt, want wanneer deze klaar is, is hij gewoon leeg. Ik heb in de winkel gevraagd of er ergens in de leiding iets zou moeten zitten wat het inkomende water zou moeten blokkeren o.i.d. maar dit zou niet het geval zijn.

Ik hoop echt dat iemand mij hier mee kan helpen!
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Paul
 

Henk E

  • #2
Dan ben ik erg benieuwd hoe het is ontstopt, want daar zit ook erg verschil tussen
als ik het verhaal goed lees en er eerst niets aan de hand was dan denk ik toch nog aan een verstopping of gedeeltelijke met name verder op in de leiding.
 

PaulBBB

  • #3
Hoi Henk e,
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

We hebben het ontstopt met HG Duo Ontstopper. Dit is inderdaad wel de meest voor de hand liggende oorzaak, maar ook na het onstoppen houdt het probleem aan. Zou het feit dat, wanneer je een hele emmer in de wasbak gooit wanneer de vaatwasser ontkoppeld is en het water op normaal tempo wegloopt, niet uitsluiten dat het om een verstopping gaat?

Groetjes,

Paul
 

Henk E

  • #4
HG Duo Ontstopper helpt alleen in sommige gevallen als de verstopping op zeer korte afstand zit
ik vermoed dat de afvoer verderop verstopt of bijna verstopt zit.

Wat ik zou adviseren is om er een ontstoppings veer door te draaien
( dus niet zo'n platte veer maar één die je er doorheen moet draaien)
en tijdens deze handeling er goed water door laten lopen of het losgeslagen vuil af te voeren tot aan de hoofdleiding toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu