Wat is dit ? Overstort, Overdruk, vulkraan of????

0AintLifeGrand0

  • #1
Hoi mensen,

Ik ben mijn recent aangekochte woning compleet aan het verbouwen en wat verwarmingen verwijderd e.d.

Nu word het toch aardig koud in mijn woning. Ik heb namelijk een aantal tijdelijke lekkages waardoor de druk wegzakt en heb daarom mijn ketel uitstaan om storingen te voorkomen. Het betreft o.a. afsluitdoppen die niet helemaal lekker passen.
Dat krijg ik wel op gelost en is niet het probleem.

Maar ik heb ook een lekkage op een onderdeel wat ik niet helemaal snap. Kan iemand mij vertellen wat het onderdeel in de foto is. Ik gok dat het een overstort ventiel is, want het lijkt op een druk kraan. Maar waarom is de (vul)slang door de vorige eigenaar zo aangesloten, er zit geen kraan en ik kan de ketel niet vullen via dit punt (zou iig niet weten hoe)?

Dit onderdeel lekt en ik heb elders een ook een vulpunt in het systeem. Kan ik dit
onderdeel vervangen met een overdruk/overstort klep?
 

Marcn88

  • #2
Als u ergens anders kunt vullen/aftappen en een drukmeter hebt kun je deze idd gewoon vervangen voor een overstort wat er nu zit is een combinatie van vulkraan drukmeter overstort je kunt hem loszetten om te vulken dmv de messibg ring te draaien boven je slangaansluiting
 

0AintLifeGrand0

  • #3
:D Zeg maar je hoor... met u voel ik me meteen oud :)
Ok, dank voor de info. Weer wat geleerd.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu