Wat is de beste vaatwasser?

Delady

  • #1
Ik ga mijn oude inbouwafwasmachine vervangen daar de kosten te hoog zijn voor dit oude, energievretende model.

Welke is nu een goede? Miele, Siemens, AEG, Bauknecht?

Vele nieuwe modellen hebben ook een besteklade in plaats van een bestekkorf, moet je dan lepel per lepel erin leggen? Omdat met mijn bestekkorf "smijt" ik een hoop bestek in een keer erin, gezin zeven personen, ik kan me echt niet voorstellen van lepeltje per lepeltje?

Waar moet ik nog opletten buiten 3x A's en waterverbruik? Jullie mogen gerust menige antwoorden geven zodat ik een mening kan vormen, alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Op ons forum worden in principe door de vaste beantwoorders géén merkgerichte aankoop-adviezen gegeven.

Dus in dat opzicht kunnen we je niet echt helpen! Wel is het gewoon zo, dat in deze branche "alle waar naar zijn geld" is. De goedkopere merken vertonen (althans op dit forum) vaker en eerder problemen dan de duurdere.

Een bestekkorf is dacht ik nog heel gewoon. In elk geval zit in mijn vaatwasser (ca 1 jaar oud) gewoon zo'n bestekkorf.

Waar je verder nog op kunt letten is het geluidsniveau. Mijn machine is "fluisterstil" en inderdaad, je hoort hem nauwelijks als hij draait. Kan toch best wel prettig zijn!

Verder denk ik dat er, behalve van de aller-aller-goedkoopste merken/typen geen uitgesproken slechte vaatwassers bestaan!

Succes bij je aankoop!
 

Herman

  • #3
Goedenavond Delady,

Ben het helemaal met de reactie van Kees eens.
Je moet net als met auto's ook een beetje mazzel met je apparatuur hebben.

De ene auto staat 1 x per maand in de garage met allerlei kleine mankementen terwijl de buurman in net zo'n auto al 6 jaar met alleen de normale onderhoudskosten rondrijd. Met witgoed is het net zo.

Groeten Herman
 

Co de Witgoedman

  • #4
We geven in principe geen aankoopadviezen.
 

Delady

  • #5
Sorry, wist niet dat ik dit niet mocht vragen, alleen kreeg ik hiermee de bevestiging van mijn eerste keuze.

Vraagje: is er niemand die een afwasmachine heeft met een besteklade?Moet je het bestek dan echt lepel per lepel sorteren?

Alvast bedankt voor jullie reacties en nogmaals sorry van een ontwetende huisvrouw, die toevallig op deze site is terechtgekomen, maar alvast deze heeft opgenomen in haar favorieten!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Nou Delady, je mag natuurlijk alles vragen. Dus daar hoef je helemaal geen "sorry" voor te zeggen! :wink:

Of je er antwoord op krijgt is een tweede...
 

Jorritglastra

  • #7
Beste Delady,

Wij hebben zo'n besteklade en leggen het bestek er wel netjes in, het hoeft natuurlijk niet lepel bij lepel en mes bij mes.

Maar als de machine dan klaar is, kan je het wel heel makkelijk weer opruimen. Maar wij zijn wel maar met z'n tweetjes ... :wink:

Succes
 

Delady

  • #8
Bedankt, ben nu wijzer, heb inmiddels ook documentatie toe gezonden gekregen.
En inderdaad moet je lepel per lepel erin leggen, geef mij maar de oude bestekkorf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu