Wat doe ik met deze ondervloer?

T-d

  • #1
Vandaag in mijn appartement het oude tapijt verwijderd. Nu blijkt er op de betonnen vloer nog een laagje te zitten van een of ander materiaal (voelt als gips of cement).

Dit laagje (paar mm. dik) is op sommige plaatsen beschadigd geraakt toen ik het tapijt van de vloer rukte. Ik wil hier straks laminaat op leggen. Wat kan ik het beste doen met de vloer en het beschadigde laagje? Het moet natuurlijk mooi egaal zijn (het is overigens een flink karwij om te verwijderen).

Foto's beschadigde vloer:





 

Pepjo

  • #2
Ik zou het bijsmeren met een soort gietvloer, en als ondervloer voor het laminaat groene platen gebruiken. Die kunnen oneffenheden tot een paar mm neutraliseren.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Maar ik zou eerst wel alles wat los zit wegbikken van deze egalisatielaag!

Houd er wel rekening mee, dat er in een appartement vaak regels zijn i.v.m. geluidsoverlast naar (onder)buren en daarom een bepaalde minimum demping voorgeschreven is door de vereniging van eigenaren of de verhuurder...

De door Pepjo genoemde groene platen komen daar vaak goed aan tegemoet!
 

T-d

  • #4
Kees, denk je dat de geluidsdempende matten de vloer voldoende kunnen egaliseren? Want alles afbikken is veeel werk! :( Of bestaat er een manier om de gaten op te vullen met een of ander goedje?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Pepjo schreef: Ik zou het bijsmeren met een soort gietvloer,

Alles hoeft er niet af, alleen de losse stukken, de ondervloer kan zo te zien niet alle oneffenheden opvangen.
 

T-d

  • #6
Als ik via google zoek naar gietvloer dan vind ik een hoop maar niet een product wat in mijn specifieke situatie te gebruiken is. Kan iemand mij de goede richting opsturen? alvast bedankt voor de reacties! :D
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Ik heb een tijdje terug in een keuken ook heel veel moeten wegbikken.
Het kwam daar veel nauwer, want er moest daarna vinyl overheen, en daar zie je elk bobbeltje onder.

Het is veel werk, maar beter alle losse stukken weg, dan later narigheid.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Bij de bouwmarkt even vragen naar een egalisatiemiddel, staat gewoon in het rek.

Zoeken: bijvoorbeeld op: Vloer egaliseren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu