Wasmachine Whirlpool expert 1200 foutcode F07 F7

A

Anonymous

Gast
  • #1
Onze bijna drie jaar oude Whirlpool expert 1200 geeft de volgende foutcode: F07.
Monteur erbij gehad, die kon geen problemen ontdekken aan de motor of koolborstels.
Hij dacht dat het aan de schakelklok ligt.
Zo'n ding is echter vrij duur en Whirlpool rekent alleen al 99 euro aan voorrijkosten.
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Er moet een manier zijn om de foutcode te resetten, weet iemand die?
Elke keer stopt de machine op het zelfde punt, nl op de overgang van wassen naar spoelen.

MVG
Marcel
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Als ik het goed begrepen heb is Whirlpool = Bauknecht Verder op in dit forum staat daarover het volgende bericht: Bauknecht f7 code Witgoedmonteur Code F 7 houdt in dat er een probleem is met het draaien van de motor, dit kunnen de koolborstels zijn, maar als deze nog lang genoeg zijn is het de motorelectronic. Kijk eerst eens de motor na. Succes
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Zoals ik al zei zijn de motor en de koolborstels nog in orde. De storing moet dus ergens anders liggen. Iemand nog een antwoord over het resetten??

Marcel
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Dank je Kluskees voor het goede advies..............

Marcel, Resetten is langer dan 5 sec de starttoets indrukken, blijft het probleem en zijn de borstels van de motor in orde , dan wijst het op een defect aan de motorsturing welke samen met de klok 1 geheel vormen, dus is de kans groot dat de collega die bij je is geweest het bij het rechte eind heeft.
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
NATUURLIJK....

Dankjewel klusKees voor het advies!!!!

Ik denk echter dat er niets aan de hand is met de motor en/of de koolborstels. Ben trouwens druk aan het onderhandelen met Whirlpool en de winkel, wie deze reparatie kosten gaat betalen.
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
Ja, monteur, je hebt gelijk.

Whirlpool wil voor 170 euro de reparatie uit komen voeren. Dat is bijna de helft van de nieuwwaarde!!!!!! Ik dacht echter dat tegenwoordig de garantie iets anders in elkaar zit.; Levensduur is 8-10 jaar, reparatie zou nu dus maar voor 3/8e deel voor mij mogen zijn.

Ik ga er voor strijden!!
 
A

Anonymous

Gast
  • #7
Krachtens het burgelijk wetboek is en blijft de leverancier, in dit geval Expert , aansprakelijk voor het geleverde product, hij kan deze aanspakelijkheid niet richting de importeur afwenden , zo van "dat moet u met Whirlpool uitzoeken", nee HIJ moet ervoor zorgen dat het opgelost wordt.
 
A

Anonymous

Gast
  • #8
Ja Witgoedmonteur ik weet het, maar Expert is in dit geval niet van goede wil. Het filiaal in Amersfoort weigert om toe te geven en ik ben nu in onderhandeling met het hoofdkantoor. Ik hou vol! De aanhouder wint????
 
A

Anonymous

Gast
  • #9
Enige tijd geleden postte ik een vraag over een nog geen drie jaar oude whilpool expert 1200 wasmachine die foutcode f07 gaf. Hiervan bleek de schakelklok kapot. Reparatie zou bij Whirlpool max 170 euro gaan kosten. Telefonisch tot aan het hoofdkantoor van expert heb ik ettelijke telefoontjes moeten plegen, maar........ Expert zorgt ervoor dat Whirlpool de wasmachine voor 50 euro repareert.

De rest betaald expert! Top!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu