Wasmachine pomt water niet weg

Doortje66

  • #1
Ik heb een Siemens wasmachine type Simawatxb2460, nu pompt hij de ene keer wel af en de andere keer niet. Het wilde nog wel eens helpen om hem schuin te houden en dan zachtjes te laten vallen, en dan pompte hij weer weg. Nu doet hij het helemaal niet meer,pompt nu soms af en soms weer niet, je hoort hem wel brommen alleen gebeurt er niets.Kan het de pomp zijn of zoals mijn man suggereert de klok? Alvast bedankt voor de opmerkingen.Alles is schoongemaakt en de afvoer is nagekeken.

Gr Dorien
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Waarschijnlijk de afvoerpomp defect door speling op de as, als de pomp ratelt moet hij vervangen worden.
De speling kunt u controleren door te voelen of u de schoepen op en neer kunt bewegen.
 

Filimatt

  • #3
De pomp is versleten

Magnetische pompen verslijten aan de lagertjes die binnenin zitten omdat er water en vuil in lopen , het water zorgt voor de afkoeling van de afvoerpomp

Symptoom : nu en dan afpompen en nu en dan blokkeren



M.v.g. Filip
 

Doortje66

  • #4
Ik ga morgen meteen een nieuwe pomp bestellen, kost wel wat maar altijd minder als een nieuw machine. Bedankt voor de tips.

Gr Dorien
 

Doortje66

  • #5
Mannen, wederom een goed advies gehad. Nieuwe pomp erin gezet en hij werkt weer als de beste. De 3e keer dat ik via deze site goed ben geholpen. Geweldig en bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu