Wasmachine maakt verschrikkelijk geluid

Klonk

  • #1
Met het centrifugeren maakt hij opeens ontzettende "klonk-klonk"metalige herrie.
Verder werkt de machine normaal.
Ik heb het idee dat er misschien een muntstuk ofzo achter de trommel zit?

Geen idee echter hoe ik daarbij moet komen, moet die rubber manchet dan los of moet ik de achterkant openschroeven?

Bij voorbaat dank voor hulp.

IGNIS AWL 396
854039601000
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat kan verschillende oorzaken hebben, vaak zit er een bh beugel tussen kuip en trommel maar het kan net zo goed een kapot lager zijn of een gebroken trommelkruis.

Kunt u de trommel op en neer bewegen t.o.v. de kuip ?
Als u de trommel met de hand draait maakt hij het geluid dan ook ?

Met een zaklantaarn kunt u door de gaatjes van de trommel schijnen en kijken of er iets tussen trommel en kuip zit.
 

Klonk

  • #3
Zojuist geprobeerd de trommel te bewegen en deze kan een heel stuk naar voren en naar achteren, de conlusie lijkt me dan dat het trommelkruis gebroken is?

De trommel ronddraaien gaat normaal en zonder bijgeluiden, beugelbh's zijn er niet in dit huishouden.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Het komt niet vaak voor maar de borgring op de as van de trommel zou kapot kunnen zijn, die zit aan de achterkant van de machine op de as, net achter het aandrijfwiel.
Controleer ook of het aandrijfwiel nog wel vast zit.
 

Kloek77

  • #5
Bedankt Jan, ik zal morgen de achterkant eens openmaken om te zien.
 

Klonk

  • #6
Opgelost; er zat een steeksleuteltje 6/7 tussen kuip en trommel. :oops:

Dat de trommel zover naar voor en achter kan is blijkbaar normaal, proefwasje gedraaid en alles lijkt in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu