Wasmachine kraan aanlaten

Seije

  • #1
Hallo iedereen,

Ik heb een AEG wasmachine uit 2004. Nou heb ik in het washok weinig plek voor de wasmachine enz. Nou staat hij tegen het kraantje en draai ik hem na elke wasbeurt (moeilijk0 dicht (kom er slecht bij).
Nou vraag ik me dus af bestaat er iets waardoor ik mijn kraan kan aanlaten?

Snap je
Groetjes
 

Piet48

  • #2


Als slang aan de kraan er zo uit ziet dan is het inprincipe niet nodig dat je de kraan afsluit, er staat dan geen druk op de slang

Gr. Piet
 

Seije

  • #3
Nee ik heb alleen een slang zit niks aan
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Met een knie kunt u de kraan parallel aan de muur zetten, ga even naar een installateur en laat hem de benodigde materialen meegeven, hij kan ook uitleg geven hoe u het moet monteren.
 

Seije

  • #5
Pietannemie
Is dat een waterstop?
 

Piet48

  • #6
Ja dat is een waterstop, die zit de laatste tien jaar bijna op elke machine die op de waterkraan aangesloten zit.

Maar als er geen op zit kun je er ook geen op monteren want hij word door de machine geschakeld.

Gr. Piet
 

Kees kit

  • #7
Nee , helaas , dit is geen waterstop, dit is een in inlaatventiel , wat vooral bij vaatwassers extern is uitgevoerd :oops:
 

Mieletje

  • #8
Kees kit schreef:
Nee , helaas , dit is geen waterstop, dit is een in inlaatventiel , wat vooral bij vaatwassers extern is uitgevoerd :oops:
dit is wel een onderdeel van de aquastop.
op de bodem van de machine bevind zich een vlottertje.
als de machine gaat lekken kom de vlotter om hoog tegen een schakelaartje aan die vervolgens een seintje naar de electronica geeft en die daarop dat inlaat ventiel op de kraan sluit.
:oops:
sorry kees kit.
 

Kees kit

  • #9
Dus is het primair een inlaatventiel :D , maar je hebt gelijk ,het is een onderdeel van de totale waterbeveiliging :oops:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu