Wasmachine Bosch met 2 problemen

Wvwoerkom

  • #1
Beste medeklussers!

Met veel belangstelling heb ik op dit forum verscheidene verhalen gelezen en daar mijn voordeel mee gedaan.
Nu heb ik een paar problemen met onze Bosch wasmachine (WFS 4830/02 - FD 7410 00027), waarop ik (nog) geen echt antwoord heb kunnen vinden.

a. Al lange tijd heeft onze machine last van het willekeurig stoppen met het programma. Even een keer drukken op de Start/Stop knop laat de machine weer verder gaan.
Op het forum heb ik ergens gelezen, dat vervangen van de koolborstels een mogelijke oplossing zou kunnen zijn? Graag hoor ik de oplossing van iemand dit soortgelijk probleem had.

b. Gisteren heb ik de dempers vervangen, omdat de machine te veel begon te schudden bij het centrifugeren. Ook de snaar heb ik vervangen. Het viel me al op, dat de oude snaar niet meer in het midden van het grote wiel liep, maar meer naar de zijde van de trommel. Ook de nieuwe snaar kwam op die positie uit. Gisteravond heeft de machine een programma goed doorlopen. Vanmorgen echter is de snaar er 'af gelopen'!
Weet iemand, hoe dit kan? Is de snaar (de wielen t.o.v. elkaar) te stellen? Of heeft dit te maken met de (versleten) lagers?

Al vast bedankt voor de reactie(s)!

Wil van Woerkom
 

HarryO

  • #2
Kun je de trommel op en neer bewegen tov de kuip?
Als je de snaar er af hebt en je geeft de trommel een zwieper, draait deze dan soepel door of hoor je hem stoeken/bonken/schuren?
Zo ja dan zijn de lagers defect.
Zit de motor recht onder het snaarwiel en niet los?

Als de motor/trommel te zwaar draait valt de machine in z'n beveiliging.
 

Wvwoerkom

  • #3
Harry,

Bedankt voor je reactie!
De trommel beweegt inderdaad tov de kuip. Ik heb intussen al een lagerset besteld. Ook heb ik voor de zekerheid de koolborstels besteld.
Het 'in de beveiliging vallen' zou inderdaad wel eens de oorzaak kunnen zijn van het (willekeurig) stoppen van de machine!
We gaan het allemaal meemaken, zodra ik de lagers en de koolborstels heb vervangen.
Op zich wel een dure aangelegenheid met elkaar zo (met de dempers en de snaar toch totaal zo'n 250 Euri's) maar dan hoop ik toch dat ik weer ettelijke jaren verder kan!
 

Wvwoerkom

  • #4
Intussen draait de machine al weer enkele weken als nieuw (mag ook wel, als je een van de lagers in stukjes er uit hebt gehaald; zelfs kogeltjes in 2 helften!).
Het probleem van - op willekeurige momenten - stilvallen is echter gebleven! Ondanks het ook vervangen van de koolborstels....
Iemand, die daar nog wat over kan zeggen?
Al vast bedankt!
Wil van Woerkom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu