wasmachine aansluiting kraan kapot van de wasmachine

A

Anonymous

Gast
  • #1
Beste klusser/monteur,

Wat moet je doen als je kraan kapot is voor de wasmachine? Ik heb alle hoofdleidingen gecontroleerd, maar er komt geen druppel water uit de kraan naar de wasmachine.. Kan deze stuk zijn? En hoe is deze te vervangen?

Met vriendelijke groet,

Lisette
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Beste Lisette,

natuurlijk kan je kraan defect zijn, maar dan is het meestal dat ie lekt oid. Niet open kunnen komt maar weinig voor (of iemand moet hem vreselijk vast hebben gedraaid)! Ik zou toch eerst even goed kijken of je wel de juiste stopkranen hebt opengedraaid, en of je ze de goede kant hebt opgedraaid. Open = tegen de wijzers van de klok indraaien, van bovenaf gezien. (vind je misschien gek, maar er zijn mensen die dat niet kunnen onthouden!) Indien nodig kan de gehele kraan vervangen worden, je moet er dan op letten dat je een BELUCHTE wasmachinekraan koopt, dat je de stopkraan of de hoofdkraan dichtdraait (anders wordt het zo nat!). Verder heb je óf gastape óf hennep nodig om om het schroefdraad te doen. Zelf geef ik voor waterleiding de voorkeur aan hennep. Laat in de winkel waar je de hennep en de kraan koopt even voordoen hoe dat moet! Het is ook mogelijk de kraan te repareren, maar de prijs van een nieuwe is zo laag dat ik daar niet mee zou knoeien.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Hallo Lisette, om de kraan te vervangen ga je eerst naar de loodgieter en koopt een "beluchterkraan" (loodgieter is kwalitatief beter dan de bouwmarkt) en wat teflontape. Sluit thuis de hoofdkraan van het water af en zet ter controle een gewone kraan open. Als hier niets meer uitkomt Draai je de defecte kraan er tegen de wijzers van de klok uit de muur. Draai nu de teflon met de wijzers van de klok om de schroefdraad waarbij je tegen de draad opkijkt, dus de knop zit achteraan. Draai 8-9 maal de tape rond en monteer de kraan weer op de muur. Draai alle kranen weer dicht en open de hoofdkraan. Controleer op lekkage en het klusje is klaar....

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu