Wasdroger maaktl lawaai of ie aan het centrifugeren is.

Sandrina

  • #1
Wasdroger maakt zoveel lawaai dat het lijkt of ie aan het centrifugeren is. De moter loopt sneller dan de trommel. In het begin lijkt het goed te gaan. na een minuut of 5 hoor je echt een lawaai net of ie aan het centrifiguren is.

We hebben de droger 3 jaar en het is een Bosch maxxx6 sensitive

Weet iemand wat de oorzaak hiervan is.

alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat zijn waarschijnlijk trillingen die veroorzaakt worden door rommel tussen de glijblokken en de trommel.
Spuit wat siliconenspray of wd40 tussen de trommel en de glijblokken, de machine pas na een kwartiertje weer aanzetten i.v.m. brandbare stoffen in het spuitmiddel.
 

Storingsmonteur

  • #3
De trommel loopt aan de voorkant op gelagerde rollen. Dus weet ik niet of siliconenspray hier een uitkomst is. Het glijlager aan de achterkant wil nog wel eens geluid maken, maar meestal pas als de droger goed warm wordt.
Wat ook kan is dat de fan los zit op de as, en tegen de achterplaat aan gaat lopen. Dit maakt ook veel lawaai.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
:oops:
 

Sandrina

  • #5
Bedankt voor de tip. We gaan in het weekend even kijken. En laten het jullie even weten

nogmaals bedankt voor jullie tijd

groetjes sandrina
 

Sandrina

  • #6
Storingsmonteur schreef:
De trommel loopt aan de voorkant op gelagerde rollen. Dus weet ik niet of siliconenspray hier een uitkomst is. Het glijlager aan de achterkant wil nog wel eens geluid maken, maar meestal pas als de droger goed warm wordt.
Dat is precies wat er aan de hand is. Zodra de machine warm wordt dan maakt ie dat lawaai. We hebben de machine precies 2.5 jaar en gebruiken hem gemiddeld 3 keer in de week. Vreemd dat de glijlagers dan misschien nu al op zijn. We gaan eens een briefje aan BCC sturen. Waar wij de machine hebben gekocht.
 

Storingsmonteur

  • #7
Ik schreef ook niet dat het glijlager op is, alleen dat die nog wel eens lawaai willen maken.
Dit is meer een knoepend geluid wat dan ook duidelijk vanaf de achterkant van het app. komt.
 

Sandrina

  • #8
Bedankt voor het antwoord, het was de ventilatorschoep die aan de achterkant gebroken was. Hij was helemaal door de midden geknakt. We hebben een nieuwe laten inzetten. Koste 145 euro incl montage en voorrijd kosten.
Volgens de monteur moet een Bosch droger ongeveer 10 jaar meegaan. Dus we kunnen de machine 6 a 7 jaar gebruiken.
Bosch is 2 keer geweest omdat ze het onderdeel niet op voorraad hadden.
Ook hebben een jaar garantie op herstel en ventilatorschoep. Ik meld het even allemaal omdat andere mensen misschien ook hier iets aan hebben.
Mochten ze dezelfde klachten hebben.

Bedankt voor jullie tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu