Wasdroger Bosch WTL 151 reservoirlampje brandt

Monique1

  • #1
Bij mijn Bosch wasdroger WTL 151 brandt het lampje reservoir en geeft na enkele minuten een alarmsignaal. Het reservoir is dan leeg en de condensor is schoon.
Weet iemand wat dit kan zijn en belangrijker nog: hoe dit is op te lossen?
 

Storingsmonteur

  • #2
Waarschijnlijk zit je afvoerpomp verstopt.
 

Monique1

  • #3
Bedankt voor de snelle reactie.

Is dit iets wat je zelf kunt verhelpen? Bijvoorbeeld zelf de achterkant erafhalen en dan de pomp demonteren? Of moet hier echt een monteur bijkomen?
 

Storingsmonteur

  • #4
Met wat technisch inzicht is het zelf te doen. pomp zit achter je rechter zijpaneel. Kijk anders op de Bosch e-shop voor de onderdelen tekening. Misschien dat je daar wat aan hebt. De pomp heeft bestelnummer 263297.
 

Monique1

  • #5
Bedankt voor de hulp en de info.
Hier kan ik iets mee.
 

Bart100

  • #6
Ik zou niet direkt naar de pomp gaan kijken omdat dit toch wel wat werk is als je dit een eerste keer moet doen. Hetgeen nog wel vaker verstopt is het spuitstukje op de bovenzijde van de lade gemonteerd van uw reservoir. Hievoor moet je enkel het bovenblad verwijderen en het hoekje van 90gr eraf klikken.
 

Monique1

  • #7
Bedankt voor de tip! Ik ga er het weekend mee stoeien.
 

Tommy-ON3TD

  • #8
Wees maar gerust dat de pomp vol rotzooi zit...
Pomp is makkelijk te demonteren al je de handeling kent.
Zijkant open, veer van riem lossen, dan kan je enkele fiches losklikken en met 2 schroefjes en nog wat andere stukjes zit het geheel vast.

Ergens zou ik toch een monteur erbij halen, want het is in feite een makkelijke klus, maar je moet vrij veel losmaken...

grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu