Wasdroger Blucher MD7542E warmt niet meer

Grumpy

  • #1
Hallo alle klussers,

Ik heb een wasdroger merk Blücher (Frenko), type MD7542E en deze is nu (jaar of 14?) later defect, dat wil zeggen hij blaast geen warme lucht meer.

Ik heb het apparaat uit elkaar gedraaid, en bij het verwarmingselement vind ik twee ( ? ) thermostaten. Een van die twee heeft een thermische beveiliging, die kun je met een knopje achterop weer resetten. De andere thermostaat heeft dit niet. Verwarmingselement heb ik doorgemeten, en is in orde.

Nu vermoed ik een defect in een van de twee thermostaten, maar ik weet niet welke, want na "reset" warmt de droger weer goed, maar halverwege het programma slaat de thermische beveiliging weer in, en krijg ik slechts koele lucht.

Probleem is nu, dat ik wel de thermostaat zonder reset knop kan vinden, maar die met resetknop niet. Ook navraag bij Europart.nl resulteert in "niet meer verkrijgbaar" Heeft iemand van jullie een briljante oplossing als vervanger van deze thermostaat?

Ongetwijfeld roept dit meer vragen op, meld je gewoon, dan zal ik ze proberen te beantwoorden!

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu