Warm water wordt koud tijdens het douchen

Amar77

  • #1
Merk: Remeha
Type: Avanta CW4
Bouwjaar: 2014

Probleem: Tijdens het douchen wordt het warme water na circa 5 minuten koud. Het water blijft vervolgens ook koud en wordt niet meer warm. De ketel geeft geen storingsmelding of iets dergelijks. Op het display staat een enkele punt (= ketel in rust). Aangezien de ketel in bedrijf is, immers, de douche staat aan, zou het display twee punten moeten tonen. Graag jullie hulp.
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #2
Gebeurt dit ook met andere kranen, zoals wastafel of keukenkraan?
 

Tumkie

  • #3
Defecte mengkraan ?
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #4
Waarschijnlijk de stromingsschakelaar defect als het op de rest van de warm water kranen ook is.

Klopt ook met het display geen stroming van koud water over de platen wisselaar. dus ketel in rust.

john
 

Amar77

  • #5
Hoi,

Ja, hetzelfde probleem doet zich ook voor wanneer ik de kraan van de wasbak een aantal minuten laat lopen.
Het water is dan eerst warm en wordt vervolgens koud.

Groet
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #6
Dat het water warm is komt omdat de ketel de platenwissellaar op temperatuur houd.

Zoals gezegd stromingsschakelaar defect of sensor defect, vervangen en probleem opgelast.

Nr. Remeha sensor S59133.
nr. remeha flow sensor S59137 (28C vanaf serienr.0616301382100) nr S59134 (t/m serienr. 0615901370720)
 

Amar77

  • #7
Hieronder de reactie van Remeha:

Wij vinden het zeer vervelend dat u hinder ondervindt van uw Remeha Avanta cv-ketel.

Om na te gaan wat de oorzaak is, adviseren wij u één keer de resetknop in te drukken. De ketel zal dan een bepaalde status aangeven, waarschijnlijk een 0 of een 8.

Een code 8 betekent dat er sprake is van een regelstop. Dit houdt in dat uw Remeha cv-ketel zijn warmte niet kwijt kan. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een filter die verstopt zit, driewegklep die niet goed functioneert enzovoort. Ons advies is om hiervoor uw installateur in te schakelen.

Een code 0 betekent dat de ketel daadwerkelijk niets doet. In dit geval is er meestal sprake van een niet goed functionerende stromingsschakelaar. Wij adviseren u ook hierbij uw installateur in te schakelen om dit probleem te verhelpen.
 

Amar77

  • #8
Hieronder mijn reactie:

Ik heb de resetknop ingedrukt en zie een 9 verschijnen in het display.
 

Amar77

  • #9
Hieronder de 2e reactie van Remeha:

Code 9 is een blokkering. Dit kan dezelfde oorzaak hebben als bij een code 8. Daarnaast kan de waterdruk ook een oorzaak zijn. Wij adviseren u deze te controleren en indien nodig bij te vullen.
 

Amar77

  • #10
Volgens de klantenservice van Remeha blokkeert (storingscode 9) de CV ketel omdat deze waarschijnlijk zijn warmte niet kwijt kan. Kan dit te maken hebben met het warme weer?
Dit probleem speelt namelijk sinds 10 juli 2015. Ik heb de ketel in de periode 17-07-2015 / 08-08-2015 niet gebruikt ivm vakantie. Ik kan me herinneren dat de laatste week voor mijn vakantie de buiten (en binnen) temperatuur aanzienlijk steeg tov de weken daarvoor.
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #11
Buitentemperatuur heeft hier geen invloed op, de bedoelde temperatuur is de temperatuur van de wisselaar, deze komt boven de 90 graden.
De ketel mag dan beslist niet heter worden want dan gaat hij koken en dat kan tot gevaarlijke situaties leiden.De ketel schakelt dan af in een regelstop 8 of 9.

Blijkbaar koelt het water niet snel genoeg af, dit duid op een probleem in de doorstroming.

dus is er voldoende waterdruk in de ketel?

Staat alle radiatoren open?
worden deze warm bij warmwater vraag?

Werkt de ketel wel als je de thermostaat hoog zet?
 

Amar77

  • #12
Het probleem is opgelost!

Het probleem werd veroorzaakt door los zittende klemmen van het X6 blokje. Dit blokje wordt gebruikt om de thermostaat aan te sluiten.

Ik heb de klemmen van het X6 blokje alsnog bevestigd en sindsdien werkt de ketel weer.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu