Warm water uit koudwaterleiding (na onderhoudsbeurt)

Ouderijn

  • #1
Ik had onlangs jaarlijks onderhoud aan mijn gasgestookte verwarmingsketel laten uitvoeren en merkte gedurende enige dagen dat er warm water uit de koudwaterleidingen stroomde. Niet zo heet als warm water, maar merkbaar warm. Het is geen issue, ik geloof zelfs dat het ten einde is, maar vreemd is het wel. Er zijn geen onderdelen aan de ketel of het leidingenstelsel vervangen, alleen water toegevoegd, omdat de druk erg laag was. Wellicht weet iemand hoe het kan dat er warm water uit de koudwaterleidingen stroomde?
 

Ecrm3657

  • #2
Je schrijft niet of het een combiketel is (dus met warmwatervoorziening), maar ik neem aan van wel, als de inlaatcombinatie dan kapot is, kan er warm water vanuit de boiler terugstromen in de koudwaterleiding.
Misschien is de inlaatcombinatie tijdens het onderhoud getest en is er binnenin de inlaatcombinatie een klepje blijven hangen, dat nu weer goed afsluit.
 

Chathanky

  • #3
Thermostaatkranen geven dit euvel ook wel eens.
Dat is dan een gevalletje stom toeval.
Aangezien er aan de ketel is"gerommeld" is dat ook de eerst verdachte.
Inlaatcombinatie kan dus heel goed.
 

Jimmy78

  • #4
Thermostaat kraan ligt idd voor de hand, is makkelijk te testen door de inlaatcombinatie voor de ketel dicht te draaien en de warmwaterkraan te openen. Als het goed is dan komt er geen water water uit (ook niet als er aan de temp knop van de therm bad/of douche kraan wordt gedraaid)
 

Chathanky

  • #5
Dit geldt in iedergeval voor veel thermostaatkranen.
Er zijn echter wel uitzonderingen waar er een hoeveelheid koudwater uit blijft komen. (geen bakken met koud water)

Het is het proberen wel waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu