Waar radiatoren plaatsen

PimmieH

  • #1
Beste klussers,

Na een complete verbouwing van mijn huis, ben ik begonnen met project 2. Een aanbouw.
Ik ben aanbeland bij het bepalen van de radiatoren en de plaatsing ervan... echter lig ik hier al een tijdje wakker van.

Hieronder een tekening van de aanbouw. Links is een goed geïsoleerde en verwarmde ruimte en derhalve minder belangrijk. Het rechter gedeelte bestaat echter aan 1 kant uit voornamelijk hr-glas. 2 openslaande deuren en een ruit (hr-glas) van 1.20 meter van vloer tot plafond...

Mijn idee is om de radiatoren op de groene plaatsen te plaatsen, aangezien ze hier t minst in de weg zitten. Maar dit is geen must!

Voor het raam een 33 radiator die op de vloer staat van circa 30cm (minder mooi), maar wellicht noodzakelijke vanwege de kou. (Volgens mij is het beter geen radiator voor glas te plaatsen?)

rechtsboven een radiator tegen de buitenmuur (uitvoering en vermogen nader te bepalen).

Is dit een juiste opstelling? Heeft iemand een beter idee?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!


 

Bernhard

  • #2
Als de bestaande radiatoren in de woonkamer een overwaarde hebben dan moeten de radiatoren in de uitbouw dezelfde toeslag krijgen. Het meest comfortabel zijn 1 plaats radiatoren met een groot front oppervlak.
mvgr bernhard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu