Waar kan ik Epoxy Plamuur kopen?

Heun de Baas

  • #1
Ik heb in diverse onderwerpen hier gelezen dat epoxy plamuur de beste eigenschappen heeft, en wil daarom deze graag gebruiken. Ik ben er echter achter gekomen dat dit een moeilijk verkrijgbaar artikel is. In de bouwmarkten zie ik alleen maar polyester plamuur en ook de betere doe het zelf winkels bij mij in de buurt verkopen geen epoxy plamuur.

Mijn vraag dus: waar is dit te koop, onder welke merknamen? Of is er misschen een webwinkel die het verkoopt en verstuurt?
 

Heun de Baas

  • #3
Nog niet zo concreet op die manier! Ik zie nu inderdaad wat online aanbieders, dank voor deze tip!
 

Dirk71

  • #4
Tweecomponenten houtreparatiepasta (bijvoorbeeld van het bekende oranje merk) is ook op epoxybasis, en daarmee kun je ook heel aardig plamuren.
 

EGeen

  • #5
Stap een verfspeciaalzaak binnen en vraag erna.. (wellicht hebben die ook nog wel wat goedkopers/beters dan die oranje ala-B)
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Voor welke toepassing wilt u het gaan gebruiken?

Heeft u houtreparatie op het oog, dan is er ook nog een sterke uretan-acrylaat houtreparatie pasta. Tegenwoordig 2K- in 1 koker, dus u kunt met de kitspuit de 2 componenten direct in de juiste verhouding mengen.

Kijk maar even in uw Pb.

Om zeer snel te kunnen repareren kunt u ook en epoxy nemen, ook 2K-uit 1 koker.

De praktijk wijst uit dat er weinig prijsverschil bestaat tussen dergelijke producten. Uretan-acrylaat bevat geen reactiestoffen die een epoxyplamuur wel heeft.

U vindt ze niet in de hobby-shop of bouwmarkt.
 

Heun de Baas

  • #7
Kees de schilder schreef:
Voor welke toepassing wilt u het gaan gebruiken?
De toepassing is juist veelzijdig; ik wil het zowel gebruiken voor kleine reparaties van soms wat diepere gaten, maar ook voor het plamuren van krassen en kleine putjes in hout (kozijnen e.d.).
Belangrijke eigenschappen van het product zijn voor mij dus:
- zowel in dunne lagen als iets dikkere lagen te gebruiken
- zo min mogelijk krimp
- snel hardend
- overschilderbaar met alle soorten verf (met name ook watergedragen verf i.v.m. kleine kinderen in huis)
 

Mechas79

  • #8
Heun,

De reden dat deze producten niet in de bouwmarkten bij u in de buurt worden verkocht is omdat deze voor professioneel gebruik zijn en niet voor een DHZ en de nodige voorzorgsmaatregelen genomen moeten worden alvorens gebruik. Zoals Kees al vermeld, er zitten stoffen in, zoals isocyanaten en amines als harders, epoxi zelf is ook al reactief genoeg.
Met kinderen in huis dus wel zeer goed uitkijken en vraag de veiligheidsinformatieblad aan, hierin staat wat te doen bij kontact met ogen enz.
Als u toch voor deze gaat en u wilt een combinatie van zeer snel drogend, hard en toch flexibel, best universele hechting, dan is epoxi plamuur een betere keus dan 2K acrykl plamuur.
Polyester plamuur is ook niet zo’n slechte keus als reparatie middel.
 

EGeen

  • #9
Epoxyplamuur is gewoon in de bouwmarkt te koop anders hoor, enkel heet het dan soms anders. (en tuurlijk tussen de verschillende merken etc zit ook wel kwaliteitsverschil)

Polyetherplamuur niet voor buiten gebruiken in hout!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu