Vragen aanbrengen afvoertjes in nieuw bijgebouw

JeroenVW

  • #1
Hallo, voor het aanbrengen van wat afvoertjes in het bijgebouw waar we mee bezig zijn had ik mijn gedachten laten gaan. Ik hoop dat het een beetje te lezen is. Is dit een goede manier om het aan te leggen?


Ik wil dus ieder afvoer apart naar buiten brengen, ik wilde ze op de fundering leggen alvorens de grond uit te metselen met betonsteen. Ik dacht om beetje ruim (0,5cm-1cm) ruimte te laten om de buizen, en af te purren tussen de spouw bladen en de pijp.
Fundering is 50 cm breed. Pijp zal er horizontaal op liggen.
Buiten de fundering komt dan een 90 graden bocht doe aansluit op zo'n 45 graden T-stuk. Dus dat stuk pijp loop parallel aan de fundering schuin naar beneden een klein stukje. Dit 'stukje' is afhankelijk van de dikte van die hoofdbuis waar alles op uit komt, en van de diepte van het aansluitpunt van de gemeente.

Dus is dit een goede aanpak?
Hoe dik zou ik die hoofdbuis moeten aanhouden?
Is 90mm genoeg vanuit 1e etage naar beneden? Daar komt een bad op, een fontijn en de afvoer van de CV.
Tot slot, maar wel belangrijk, wat is hier de juiste plek om ontluchting(en) aan te brengen? Wat we echt niet meer willen is geborrel :cry:

Alvast hartelijk dank voor het meedenken :)
 

JeroenVW

  • #2
Misschien een lastige vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu