Voorkomen van brand door onderhoud van uw droger

Co de Witgoedman

  • #1
Geachte lezer,

Afgelopen dagen heeft u in diverse media kunnen horen en lezen dat drogers nog wel eens de oorzaak van brand kunnen zijn. Omdat te voorkomen is het aan te raden om uw gebruiksaanwijzing goed door te lezen en de filters en condensor goed schoon te houden.

Wanneer u dit om de week doet, heeft u weinig te vrezen. Indien u echter u een schroeilucht na het drogen ruikt laat dan uw droger schoonmaken door een monteur.

Zo blijft u veilig drogen :!:
 

Wajang

  • #2
Bij mij was laatst de snaar gebroken. Omdat de trommel zwaar rond ging, het e.e.a. eens bekeken en voorop draait de trommel om een stuk band.

Hierop zaten kilo's stof vastgeplakt. Normaal kan je hier toch nooit bijkomen?
Wat een ondingen die drogers.
 

H@ns

  • #3
Als "ervarings deskundige" kan ik het belang van deze mededeling niet hard genoeg benadrukken!

Bij mij is een jaar geleden namelijk de droger echt in de fik gevlogen :!:
Gelukkig waren we er op tijd bij anders was het huis zeker gaan branden.
We lagen al in bed....
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Blijkt alweer dat je was/droogmachines nooit moet laten draaien wanneer je niet in de buurt bent.

Ook de standby van TV's willen wel eens voor problemen zorgen, op het hoogspanningsgedeelte blijft meestal spanning staan en kan voor brand zorgen.
 

H@ns

  • #5
Ja maar om nou op een stoel er naast te gaan zitten. :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Beter dan in bed. :mrgreen:
 

Stinus

  • #7
Ik ben zelf een vakhandelaar in witgoed en ik geef ook mijn klanten al tijden het dringende advies mee om de droger goed schoon te houden. Meeste gevallen waarin drogers na een jaar of 7 a 8 stuk gaan is omdat mensen ze gewoon niet schoonhouden.
Wat je als groot onderhoud aan de droger nog zou kunnen doen is eens in de 2 a 3 jaar het bovenblad en de achterkant losschroeven en daar ook flink met de stofzuiger tekeer gaan.

De branden in drogers worden meestal veroorzaakt door stofophopingen rond het verwarmingselement. Hier hebben de meeste drogers last van en vandaar dat je als groot onderhoud af en toe de droger uit elkaar moet halen om dit stof ook te verwijderen.

Groeten

Stijn van der Heijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu