Vocht in muur

Sjurlie

  • #1
Goedemiddag,

Ik heb een probleem dat er vocht in de muur is getrokken van de badkamer naar de woonkamer. Het vocht zit achter de plinten en het behang is op sommige plaatsen een beetje vochtig tot circa 50 cm de woonkamer in op een hoogte van 10 cm.

Aan de binnenkant tegen de badkamermuur is het ligbad geplaatst, dit is niet door mijzelf gedaan en dateert uit circa 1986. We hebben 3 weken geleden de kitnaden van het bad vervangen in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Ik zie echter nog geen verbetering.

De muur is gemaakt van gasbetonblokken. De badkamer heeft geen raam, dus luchten om vocht kwijt te raken is lastig. Ik ben alleen op een in het appartementencomplex aanwezige mechanische ventilatie aangesloten. Ik merk echter dat spullen die in de badkamer liggen 's morgens wel vaker klam aanvoelen. Kan dit er iets mee te maken hebben ? Of kan er een leiding lekken onder het bad ?

Hoe kan ik dit probleem snel verhelpen ? Ik zie ook de dat voegen in de hoeken van het bad er grijzig uitzien. Moet ik de voegen met iets behandelen ? Of misschien de muur aan de kant van de woonkamer ?

Ik heb mijn appartement te koop staan, dus ik wil dit probleem graag snel oplossen zodat de volgende eigenaar er van af is.

Groeten,

Sjurlie
 

Ronald42

  • #2
Tja het beste om te doen is bad eruit. Zit er nergens een luikje zodat je onder het bad kunt kijken. Anders is dit wellicht nog te maken?
Wel rot dat je dat nu ziet nu je het wil verkopen. Je kunt ook altijd nog verkopen met vermelding van dit gebrek. Hoe dan ook het gaat geld kosten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Controleer af er geen water achter de kraanrozetten langs loopt, dit is een vaak voorkomend probleem, het water loopt dan bij het douchen zo de muur in.

Bij mechanische ventilatie is vaak een gebrek aan toegang van verse lucht het probleem, staan er voldoende roosters open in het huis en zijn ze schoon ?

Succes.
 

IJsselstein

  • #4
Jan, wat doe je preventief tegen water dat achter rozetten langs loopt?
De rozetten vullen met kit en dan vastzetten?

Gerard
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Afkitten met sanitairkit en dan de rozetten er gewoon weer opzetten, die maken het toch niet waterdicht, ze zijn alleen voor de afwerking van de aansluiting.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu