vloerverwarming temperatuur van het water in de vloer

A

Anonymous

Gast
  • #1
IK heb een een probleem met de temperatuur van het water in de vloer, die komt niet boven de 30 graden uit, waardoor het erg lang duurt voor eea behaaglijk is. De vloerverwarming is in 1989 aangelegd en is gescheiden gemaakt dmv warmtewisselaar in 2003, tevens is er toen een nieuwe HR ketel geplaatst. Ik zelf krijg het idee dat de warmtewisselaar de oorzaak is. De achterkant blijft relatief koud terwijl de voorkant wel warm is. Kan ik misschien iets regelen met de aanvoertemperatuur van het ketelwater ? Of moet ik de warmtewisselaar eruit slopen en de kringen weer koppelen. Waarschijnlijk zijn de gescheiden gemaakt omdat de vloerverwamingsbuis van tyleen en niet 100% dicht is, waardoor er eens in de twee maanden bijgevuld moest worden.

groeten Jacob
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Jacob,om dit te kunnen beoordelen moet ik foto hebben,of een tekening maken hoe het precies zit,er worden heleboel denkfouten gemaakt als die wisselaar er tussen wordt gezet!!!wisselaar is uiteraard wel belangrijk icm niet difuus-dichte slangen.

gr.Ben
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Hallo Ben, bedankt voor je reactie.
Ik heb het probleem deels al opgelost al blijf ik wel met een paar vragen zitten. Ik ben er achter gekomen dat de CV water aanvoertemperatuur aan de lage kant was. Over de platenwisselaar valt ongeveer 35 graden. Ik heb nu de aan voertemperatuur op 90 graden gezet zodat het water van de vloervewarming nu gemengd wordt met ongeveer 55 graden. Hierdoor wordt na een tijd stoken het water wat door de vloerverwarming gaat maximaal 45 graden. Nadeel is dat de radiatoren in overige ruimtes erg heet worden. Verder duur het erg lang voordat de vloer op temperatuur is. Temperatuur platenwisselaar primaire kant is rond de 85 graden. Temperatuur stijging water secundaire kant voor de wisselaar 45 graden en na de wisselaar 55 graden. Wat opvalt is dat de wisselaar 22 mm aanvoer heeft (van de ketel) en 15 mm naar de vloerverwarming. Zou de capaciteit van de platenwisselaar te klein kunnen zijn ?
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
jacob,op je vl.verwarming zit een thermostaatkraan en een voetventiel(als het goed is)probeer die eens wat te knijpen.en ik zou eens willen weten hoe precies de verdeler eruit ziet,en hoe hij aangesloten is.heb volgens mij al eerder gezegd dat er veel fouten mee worden gemaakt met het aansluiten van een platenwisselaar.

gr.Ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu