Vloerverwarming onder andere vloerverwarming doorhalen

Duci1989

  • #1
Beste klussers,

Na een tijdje te hebben meegelezen en veel tips te hebben vergaard ga ik toch ook zelf een vraag stellen. :)

Ik heb een paar maanden geleden een huis gekocht uit 1964, waar een ouderwets nat en droog gedeelte in zit. De keuken en gang zijn dus voorzien van een betonvloer waar ook al vloerverwarming in zit, de huiskamer had een houten vloer. Die houten vloer heb ik verwijderd, en ik heb er schuimbeton in laten storten.

Op dat schuimbeton (24 vierkante meter) wil ik 2 nieuwe groepen vloerverwarming aanleggen, maar aangezien in de keuken en gang al vloerverarming zit wil ik daar onderdoor als volgt:



Ik heb dit al volledig voorbereid, maar bedenk me nu dat het hoogteverschil op het punt waar de slang weer omhoog komt misschien een probleem is voor de ontluchting. Dit hoogteverschil is ongeveer 5 cm.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Ontluchten mijn slangen straks ondanks het kleine hoogteverschil nog wel doordat ze door de slangen heen geblazen worden?

Alvast dank voor het meedenken!
 

Bernhard

  • #2
Ontluchten is geen probleem. Aantal groepen min 3, nog beter 4 groepen. mvgr bernhard
 

Duci1989

  • #3
Bedankt voor de reactie.

Dat ontluchten zal dus ook goed gaan met het hoogteverschil? Ik vraag dit nog een keertje expliciet omdat ik er niet aan moet denken dat het straks allemaal ingestort is in de vloer en dat het dan niet werkt. :lol:

Komt zo'n constructie vaker voor?
 

Bernhard

  • #4
Elk circuit apart vullen. Op de aanvoerslang vullen en de retourslang ontluchten. mvgr bernhard
 

Duci1989

  • #5
Mocht iemand hier later nog wat aan hebben: wat hoogteverschil blijkt geen probleem te zijn!

Gisteravond aangesloten en ontlucht. Ontluchten gaat sneller als je via je retour vult, alle groepen dicht draait behalve één en dan je aanvoerslang van de groep die je vult lostkoppelt en in een emmer steekt. Tijdje door laten spoelen, daarna aansluiten en nog even ontluchten via de verdeler.

Maar het lucht spoelt dus goed door.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #6
Persoonlijk zo ik het niet zo doen is vragen om een vloerverwarming die straks niet gaat werken.

In water zit zuurstof deze dient naar het hoogste punt afgevoerd te worden, en heel simpel dat gaat in deze situatie niet.

mvg

John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu